اخبار خوزستان

رونمایی از پویش امدادگر شو در خوزستان

رونمایی از پویش امدادگر شو در خوزستان

وحید شعبانی گفت: پویش امدادگر شو در معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان خوزستان طراحی و برای اجرا در هفته هلال احمر در سراسر کشور اعلام شده است. 

او می‌گوید: پویش مردم عزیزمان در سراسر کشور را به شرکت در دوره‌های آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات، کمک‌های اولیه و مدیریت بحران اجتماع‌محور دعوت می‌کند و از بخش‌های آن می‌توان به برگزاری رویداد‌های هنری، مسابقات و سرگرمی‌ها و شرکت در دوره‌های مجازی و حضوری اشاره کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: پویش امدادگر_شو در حقیقت یک دعوت عمومی است که همه مردم را به تلاش برای فراگیری آموزه‌های مربوط به ایجاد یک جامعه ایمن در برابر مخاطرات و بلایا و یادگیری مهارت‌های خودامدادی و دیگرامدادی و تکنیک‌های بسیار حیاتی امداد و کمک‌های اولیه فرا می‌خواند.

شعبانی می‌گوید: این پویش تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری ادامه دارد حوادث و بلایا سالیانه جان صد‌ها هزار نفر را می‌گیرند. کشور ایران نیز در زمره ده کشور اول بلاخیز در جهان است. هر یک از حوادث و بلایا برای شهروندان و امکانات جامعه می‌تواند عواقب طولانی‌مدتی به همراه داشته باشد. از سویی دیگر اگر در جامعه حادثه یا بلایی روی بدهد، دولت و سازمان‌های امدادرسان اقدام به ارائه کمک خواهند کرد، اما شهروندان نیز خود باید آماده باشند.

به گفته او هنوز هم بسیاری از ما تصور می‌کنیم که حادثه فقط برای دیگران اتفاق می‌افتد و ما مصون و محفوظ از آن هستیم! تصوری اشتباه و خطرناک که هر روزه افراد زیادی از جامعه ما را درگیر خود می‌کند و به گونه‌های مختلف آن‌ها را دچار می‌کند.

 این مقام مسئول گفت: با فراگیری امداد و کمک‌های اولیه و چگونگی آمادگی در برابر مخاطرات، به سوی یک جامعه ایمن حرکت کنیم و در هر خانواده حداقل یک امدادگر داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: آمادگی ضرورت به دلیل اینکه حوادث و بلایا سالیانه جان صد‌ها هزار نفر را می‌گیرند. هر یک از حوادث و بلایا برای شهروندان و امکانات جامعه می‌تواند عواقب طولانی مدتی به همراه داشته باشد.

او می گوید: اگر در جامعه حادثه یا بلایی روی بدهد، دولت و سازمان‌های امدادرسان اقدام به ارائه کمک خواهند کرد، اما شهروندان نیز خود باید آماده باشند. امدادرسانان بلافاصله در محل وقوع سانحه حضور پیدا نخواهند کرد و گاهی ممکن است در جایی دیگر سرگرم امدادرسانی باشند.

مدیرعامل هلال احمر خوزستان ادامه داد: مردم با انجام اقداماتی می‌توانند دامنه خسارات ناشی از سوانح را کاهش داده (ازجمله ساخت سیل‌بند، ارتفاع‌دادن به خانه‌های مسکونی یا جا به جایی محل سکونت از مسیر خطر و محکم‌کردن وسایلی که در جریان زمین‌لرزه احتمال سقوط آن‌ها می‌رود) یا به طورکلی خود را از گزند خطر دور نگه دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز