اخبار خوزستان

کشتار ۳۹ میلیون قطعه مرغ سال گذشته در خوزستان

کشتار ۳۹ میلیون قطعه مرغ سال گذشته در خوزستان

ناصر عسکری فرد مقدم گفت: نظارت شرعی و بهداشتی، دو بال از مواد غذایی حلال و بهداشتی هستند که تفکیک پذیر نیستند.

او می‌گوید: صنعت حلال در کشور‌های غربی و جوامع اسلامی روز افزون است، چون به این موضوع پی برده‌اند که غذای حلال از موارد بهداشتی سالم‌تر است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در حال حاضر ۲۳ کشتارگاه سنتی و صنعتی دام و ۸ کشتارگاه طیور در سطح استان فعال است که قصد داریم در سال‌جاری به تعداد آن‌ها اضافه کنیم.

عسکری فرد گفت: در سال گذشته ۶۲۰ هزار رأس دام سبک و ۷۴ هزار رأس دام سنگین تحت نظارت بهداشتی کشتار شد، در این مدت هشت هزار و ۱۲۰ تن گوشت دام سبک و ۱۲ هزار و ۱۵۰ تن دام سنگین با نظارت بهداشتی وارد بازار شد؛ همچنین سال گذشته ۱۷۰ تن گوشت به دلیل نقض موارد بهداشتی ضبط و معدوم سازی شد.

به گفته او سال گذشته نیز ۳۹ میلیون قطعه مرغ کشتار شده که ۶۸ هزار تن گوشت بهداشتی، سالم و شرعی به بازار عرضه شد؛ از این مقدار ۳۳۰ تن گوشت مرغ نقیصه بهداشتی و شرعی داشتند که ضبط و معدوم سازی صورت گرفت.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: ۴۰ نفر روحانی ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها حضور دارد که در ایام مختلف سال مثل عید فطر، عید غدیر، ماه محرم و … ۲۰ نفر به آن‌ها اضافه می‌شود.

به گفته او ۱۷۰ مورد بازرسی توسط دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سطح خوزستان انجام شد برای ناظرین شرعی خوزستان نیز سه دوره آموزشی در استان و ۲ دوره در خارج از کشور برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز