اخبار خوزستان

پیش‌بینی هدایت تحصیلی بیش از ۹۰ درصد نهمی‌ها در خوزستان

پیش‌بینی هدایت تحصیلی بیش از ۹۰ درصد نهمی‌ها در خوزستان

حجت رشیدی گفت: فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از ابتدای هر سال تحصیلی آغاز می‌شود و در آن، آزمون‌های مشاوره‌ای دانش‌آموزان و آزمون‌های غربالگری روانشناختی و سلامت روان برگزار می‌شود.

او می‌گوید: هدایت تحصیلی برای پایه نهم انجام می‌شود و اولین گام آن برگزاری آزمون‌های مشاوره‌ای تحصیلی است. این آزمون‌ها با هدف هدایت دانش‌آموز متناسب با توانمندی‌ها و استعداد‌های او است.

رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در مقابل، آزمون‌های غربالگری که وضعیت روحی روانی، اضطراب، عزت نفس و شادی و استرس بچه‌ها را تعیین می‌کند، برای هر سه مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

به گفته او هر چند گسترش آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بین دانش‌آموزان مطرح و بر آن تاکید می‌شود، ولی ما در اداره مشاوره این را هیچ وقت توصیه نمی‌کنیم، از این جهت که دانش‌آموز را باید متناسب با توانمندی‌ها و علایق و استعداد‌ها و وضعیت بازار کار هدایت کرد و وظیفه ما راهنمایی کردن دانش‌آموزان است.

رشیدی گفت: عموما گفته می‌شود متقاضیان رشته ریاضی و فیزیک در استان خوزستان کم است؛ این مساله به بخش مشاوره ارتباطی ندارد، زیرا نمی‌توان دانش‌آموز را به انتخاب یک رشته اجبار کرد.

او می‌گوید: هدف ما هدایت تحصیلی صددرصدی دانش‌آموزان در همه مناطق چهل‌گانه استان خوزستان است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان پایه نهم هدایت تحصیلی شوند. 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز