اخبار خوزستان

اوقات شرعی اهواز، ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

اوقات شرعی اهواز، ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

اوقات شرعی اهواز، ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اوقات شرعی ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به افق اهواز، مرکز استان خوزستان اعلام شد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ۲۹ شوال ۱۴۴۴ هجری قمری و ۲۰ می‌سال ۲۰۲۳ میلادی است.
 
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
 
اذان ظهر در اهواز ساعت ۱۲ و ۱۲ دقیقه به گوش می‌رسد و غروب آفتاب ساعت ۱۹ و ۷ دقیقه خواهد بود.
 
صدای روحبخش اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۲۶ دقیقه طنین انداز می‌شود و نیمه شب شرعی ساعت ۲۳ و ۲۵ دقیقه است.
 
اذان صبح فردا، یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه نیز ساعت ۳ و ۴۴ دقیقه به گوش خواهد رسید و آفتاب در ساعت ۵ و ۱۶ دقیقه طلوع می‌کند.
 
ذکر روز شنبه:
 
یا رب العالمین
 
به معنای “ای پروردگار جهانیان” است که ۱۰۰ مرتبه خوانده می‌شود و باعث بی‌نیازی خواهد شد.
 
ذکر روز شنبه به نام پیامبر اکرم (ص) است و روایت شده که در این روز زیارت حضرت رسول الله (ص) خوانده شود.
 
حدیث روز را بخوانید:
 
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: الصَّدَقَةُ تَدْفَعُ الْبَلَاءَ وَ هِیَ أَنْجَحُ دَوَاءً وَ تَدْفَعُ الْقَضَاءَ وَ قَدْ أُبْرِمَ إِبْرَاماً وَ لَا یَذْهَبُ بِالْأَدْوَاءِ إِلَّا الدُّعَاءُ وَ الصَّدَقَة.
 
صدقه بلا را برطرف مى  کند و مؤثرترینِ داروست، همچنین، قضاى حتمى را برمى  گرداند و درد و بیمارى‌ها را چیزى جز دعا و صدقه از بین نمى  برد. “بحارالأنوار (ط-بیروت) ج ۹۳، ص ۱۳۷، ح ۷۱”
 
سخنان آموزنده:
 
چرا به چیزی که دیروز اتفاق افتاده، یا هنوز انجام نشده، فکر می‌کنید؟ زندگی رودخانه‌ای است که مدام به سمت آینده در جریان است، هیچ قطره‌ای از آن دوباره از زیر یک پل رد نمی‌شود.
 
احکام شرعی امروز:
 
سوال: آیا در فاصله بین اتمام عمره تمتع و احرام حج تمتّع مى توان از شهر مکه خارج شد و در صورتى که عمداً یا جهلاً یا سهواً از مکه خارج شود تکلیف چیست؟
 
جواب: اگر اطمینان داشته باشد که خارج شدن مانع از انجام حج نخواهد شد مانعى ندارد، بلى در صورتى که خروج و برگشت او در غیر از ماهى باشد که عمره تمتع انجام گرفته است، عمره قبلى باطل مى شود و براى حج تمتع لازم است مجدداً عمره تمتع انجام دهد. (استفتائات مقام معظم رهبری)