اخبار خوزستان

معاینه‌ شغلی بیش از ۱۶ هزار نفر از شاغلان بخش کشاورزی خوزستان

معاینه‌ شغلی بیش از ۱۶ هزار نفر از شاغلان بخش کشاورزی خوزستان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، دکتر پژمان بختیاری نیا گفت: خوزستان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است که نقش مهمی در تامین نیازمندی‌های غذایی و امنیت غذایی دارد و بر همین اساس تعداد بسیار زیادی از هم استانی‌ها به این شغل کشاورزی مشغول هستند که تامین سلامت آن‌ها در قالب اجرای برنامه بهداشت کشاورزی از اولویت‌های اجرایی این مجموعه است.
 
وی افزود: نظارت و بازرسی از بخش‌های مرتبط با حرفه کشاورزی اعم از؛ کشاورزان، دامداران، انبار‌های محصولات کشاورزی، سیلو‌ها، گلخانه‌ها و سایر امور کشاورزی به طور مداوم و در طول سال از سوی بازرسان بهداشت حرفه‌ای در حال انجام است.
 
دکتر بختیاری نیا ادامه داد: پارسال با تلاش کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در شهرستان‌های تابعه دانشگاه از مجموع  ۷۰۱ کارگاهی که به صورت صنعتی و نیمه صنعتی در بخش کشاورزی با ۷ هزار و ۳۳۶ نفر مشغول فعالیت هستند، ۶۱۲ واحد مورد بازرسی قرار گرفتند و معاینه‌های سلامت شغلی برای ۶ هزار و ۳۷ نفر از آن‌ها انجام شد.
 
رئیس مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: همچنین در بخش کشاورزی سنتی از مجموعه ۲۹ هزار و ۴۵۸ نفر شاغل این حوزه،  خدمات طب کار برای ۱۶ هزار و ۷۸۰ نفر انجام شده و برنامه‌های آموزش سلامت در زمینه‌های مختلف بهداشتی جهت ۲۱ هزار و ۳۷۸  نفر از جامعه هدف انجام شده است.  
 
وی می‌گوید: امیدواریم با اجرای هرچه بهتر برنامه بهداشت کشاورزی و در تعامل میان بخشی با برخی اداره‌ها و سازمان‌های فعال در زمینه امور کشاورز و کشاورزی بتوانیم در جهت حفظ و ارتقاء سلامت شاغلان این بخش و سالم سازی محیط کار آنان گام‌های موثری در سال آینده برداشته شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها