اخبار خوزستان

اهواز در حوزه محیط زیست مشکلات زیادی دارد

اهواز در حوزه محیط زیست مشکلات زیادی دارد

داوود میرشکار در دیدار با اعضای شورای شهر اهواز از مسئولان شورای شهر خواست تا در برنامه‌های کاری شهری توجه خاصی به مقوله آموزش داشته باشند.
او با تاکید بر استفاده از توان پارک‌های علم و فناوری برای رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه مدیریت شهری افزود: بسیاری از مشکلات حوزه شهری در بخش محیط‌زیست را با توان علمی و بهره‌گیری از جوانان نخبه و فعال در پارک علم و فناوری می‌توان برطرف کرد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: ظرفیت خوب و توان علمی بالایی در این مراکز وجود دارد که با ارائه راهکار‌های بروز و نو باعث کاهش آلودگی هوا و رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه شهری خواهد شد.
آقای میرشکار همچنین به موضوع حمل و نقل اشاره کرد و گفت: صندوق ملی محیط زیست می‌تواند با ارائه مطالعات دقیق در حوزه نوسازی حمل و نقل شهری مشارکت داشته باشد.
او  گفت: صنایع مهمی در حوزه شهری اهواز قرار دارد که با تلاش و جدیت بیشتری در حوزه نظارت باعث کاهش آلودگی آن‌ها شویم چراکه آلودگی‌های ایجاد شده سلامت مردم را به خطر خواهد انداخت و حرکت در این بخش باید به سمت رفع آلودگی و توجه افزایش مسئولیت‌های اجتماعی باشد.
 سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان  از مسئولان شورای شهر خواست تا به عنوان همکار در کنار محیط‌زیست در راستای کاهش آلودگی‌ها و افزایش سرانه فضای سبز مشارکت کنند.
در این دیدار سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز گزارشی از وضعیت کلانشهر اهواز ارائه کرد و گفت: شهرستان اهواز از لحاظ وسعت جزو پنج شهر و از لحاظ جمعیت جزو هشت کلانشهر کشور محسوب می‌شود که به خاطر وسعت و حاشیه‌نشینی این شهر با مشکلات زیادی در حوزه محیط زیست روبرو است.
او از مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست درخواست کرد با مشارکت با دفتر معاونت امور عمرانی استانداری، مطالبه‌گری جدی در حوزه تکمیل پروژه کمربند سبز شهر اهواز داشته باشند.
آقای محمودی به موضوع نیاز‌های شهری در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پارسال ۱۲۰ اتوبوس نو به ناوگان حمل و نقل اضافه شده و نیاز است با تقویت این بخش اتوبوس‌های جدیدی در خدمت مردم قرار گیرد که باعث کاهش چشمگیر آلودگی در بخش حمل و نقل خواهد شد. باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها