اخبار خوزستان

تعهد تأمین حداقل ۱۵۰۰ ناوگان حمل و نقل برای اربعین در خوزستان

تعهد تأمین حداقل ۱۵۰۰ ناوگان حمل و نقل برای اربعین در خوزستان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، محمد جولانژاد پیش از ظهر امروز دوشنبه در دومین جلسه حمل و نقل سوخت ستاد ویژه اربعین حسینی (ع) استان خوزستان اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از پایانه‌های مرزی خوزستان تردد داشتند که سهم پایانه مرزی بین‌المللی شلمچه از این میزان ۷۲ درصد و پایانه مرزی چذابه ۲۸ درصد بود.
وی افزود: طبق آمارهای اعلام شده در یک بازه زمانی ۱۷ روزه (از ۱۶ شهریور تا اول مهرماه سال گذشته) ۲۴ درصد زائران ایرانی که از دو مرز خوزستان وارد کشور شدند از ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری برای تردد استفاده کردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: وزارت کشور به منظور تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل عمومی، تعداد سه هزار و ۹۵۰ دستگاه را به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد که با توجه به تردد قابل توجه از هر دو مرز شلمچه و چذابه و همچنین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، دستگاه‌های اجرایی استان متعهد به تأمین حداقل یک هزار و ۵۰۰ ناوگان حمل و نقل مورد نیاز دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه هستند.
جولانژاد گفت: طبق این ابلاغ تعهداتی برای تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی برای سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت ملی مناطق نفت خیز، سپاه حضرت ولیعصر (عج)، قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نزاجا، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل ورزش و جوانان ایجاد شده اما تاکنون اقدم مؤثری در این خصوص از سوی برخی از این ارگان‌ها صورت نگرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی (ع) یکی از وظایف دستگاه‌های خدمات رسان است و کمیته حمل و نقل و سوخت یک ظرفیت مناسب برای رفع موانع در این زمینه است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها