اخبار خوزستان

تحقق ۱۰ درصدی برنامه اشتغال در خوزستان

تحقق ۱۰ درصدی برنامه اشتغال در خوزستان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، اصغر رشنودی با بیان اینکه ۴۰ دستگاه در خوزستان موظف به ایجاد ۶۳ هزار شغل هستند، گفت: تاکنون حدود ۱۰ درصد از برنامه اشتغال استان محقق شده است.
وی با اشاره به توسعه اشتغال فرابخشی در استان، افزود: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۰ هزار شغل در حوزه اشتغال فرابخشی ایجاد کنیم.
رشنودی ادامه داد: همه سیاست‌های اشتغالزایی استان نباید صرفا منوط به پرداخت تسهیلات باشد، بلکه سرمایه‌های مردم باید در جهت تولید و اشتغال‌زایی به کار گرفته شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه اشتغال پایدار از طریق پرداخت تسهیلات هدف‌دار ایجاد می‌شود، اضافه کرد: با همکاری دستگاه‌های مربوط باید زمینه جذب و پرداخت تسهیلات کم بهره اشتغالزایی به متقاضیان ایجاد کسب و کار‌های مختلف در استان را در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ فراهم کنند.
وی می‌گوید: دولت همه توان خود را بکار گرفته تا بتواند مشکلات مردم را حل کند و اشتغال به عنوان یک موضوع جدی در دستور کار دولتمردان قرار دارد.
رشنودی پایان سال مالی بودجه ۱۴۰۱ را پایان تیرماه اعلام کرد و گفت: میزان پرداخت تسهیلات کم‌بهره اشتغال‌زایی به استان در قالب جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، حدود ۳۰ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان تاکنون ۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی ادامه داد: برای جذب باقی مانده این سهمیه تا پایان تیرماه فرصت داریم که امیدوارم سهم قابل قبولی را در این خصوص جذب و به متقاضیان پرداخت کنیم.
رشنودی تاکید کرد: اگر به دنبال حل مشکل اشتغال هستیم باید ظرفیت مردمی را پای کار بیاوریم و در این راه اقتصاد تعاونی، می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق گره‌گشا باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها