دنیای موبایل

چگونه تصویر گوشی را در تلویزیون ببینیم

چگونه تصویر گوشی را در تلویزیون ببینیم : به دو روش

1. گوشی همراه خود را با استفاده از کابل HDMI به تلویزیون وصل کنید!

نمایش صفحه گوشی بر روی تلویزیون ،چنان چه شما گوشی پیشرفته آندرویدی را طی سال های اخیر برای خود تهیه نموده اید، گوشی شما به احتمال قوی از یک پورت ورود/خروج micro HDMI یا USB-C برخوردار است. لذا به آسانی می توانید گوشی خود را از طریق یه کابل micro-HDMI-to-HDMI یا USB-C to HDMI به تلویزیون هوشمند خود وصل کرده و صفحه نمایش آن در ابعاد بزرگ تر روی صفحه نمایش تلویزیون هوشمند خود مشاهده نمایید.

ما قبلا آموزشی مفصل در این رابطه آماده نموده و در وبلاگ خبری خود به انتشار گذاشته ایم ، لذا در صورت علاقه به این روش می توانید تمامی جزئیات کار را در آن مطلب مشاهده نمایید. منتها پیش از هر چیزی حتما از این مسئله که سازنده گوشی شما از پخش داده های تحت بستر HDMI پشتیبانی می نماید یا خیر ، اطمینان حاصل نمایید تا خدایی نکرده، هزینه مصرفیتان به هدر نرود.

2. اتصال گوشی هوشمند یا تبلت به تلویزیون با استفاده از روش وایرلس (بی سیم)

از تنظیمات گوشی در بخش جستوجو به دنبال کلمات زیر باشید.

miracast یا   mirror  یا  Wi-Fi Direct  در گوشی های مختلف دارای نام های متفاوت است.وارد این بخش شوید و متصل شوید.

نمایش صفحه گوشی بر روی تلویزیون ،چنان چه شما کنسول بازی جدید ( چون ایکس باکس 360 ، ایکس باکس وان، سونی پلی استیشن 3 یا سونی پلی استیشن 4)، گوشی هوشمند و تلویزیون هوشمندی در طی چند سال اخیر خریداری کرده اید، باید به شما تبریک بگوییم چرا که تمامی این ها از تکنولوژِی بی سیمی تحت عنوان DLNA (Digital Living Network Alliance) پشتیبانی می نمایند که شما را قادر خواهد کرد تمامی این دیوایس ها را به آسانی به همدیگر متصل کرده و از امکانات متنوعی که در اختیار شما قرار می دهند استفاده کنید.

چنانکه گوشی موبایل هوشمند و تلویزیون هوشمند شما هر دو توسط تولید کننده یکسانی ساخته شده اند بی شک از تنظیماتی تحت عنوان آینه ای کردن صفحه نمایش (screen mirroring) برخوردار خواهند بود. که شما را قادر خواهد کرد که صفحه نمایش گوشی خود را با ابعاد بزرگتر به عینه در تلویزیون خود مشاهده نمایید، و اگر چنین نیست (دستگاه های شما از یک سازنده نیست ) باز هم هیچ نگرانی به خود راه ندهید. تنها کاری که لازم دارید انجام دهید این است که قابلیت DLNA ( برخی سازندگان این قابلیت را Wi-Fi Direct خطاب می کنند) را بر روی تلویزیون خودفعال نمایید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها