اخبار خوزستان

خودرو‌های برقی و هیبریدی مشکلی از بازار را حل نخواهند کرد

خودرو‌های برقی و هیبریدی مشکلی از بازار را حل نخواهند کرد

خودرو‌های برقی و هیبریدی مشکلی از بازار را حل نخواهند کرد

عبدالرضا عساکره گفت: وضعیت قیمت خودرو نسبت به یک ماه گذشته هیچگونه تغییری نداشته و ثابت است و در حال حاضر رکود زیادی در بازار خودرو وجود دارد و خرید و فروش خودرو به ندرت انجام می‌شود.

به گفته او رکود بازار خودرو به دلیل توافق برجام و واردات خودرو است در حال حاضر برای خودرو‌های داخلی شامل تیبا یک، تیبا ۲ و سورن پلاس متقاضی وجود دارد، اما عرضه این خودرو‌ها در بازار کم است.

به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز بازار با کمبود خودرو‌های خارجی مواجه شده است و در ۴ سال گذشته خودرویی وارد نشده است و مدل ۲۰۱۸ آخرین مدل خودرویی بوده است که وارد کشور شد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز گفت: خودرو‌های کوچکی که از آذرماه امسال با قیمت ۲۰ هزار دلار توسط شرکت‌ها و نمایندگی‌ها وارد می‌شوند، امسال واردات خودرو توسط دو شرکت مدیریت می‌شود که این نوع واردات خودرو هیچ مشکلی از بازار را حل نخواهد کرد و کمبود بازار خودرو را جبران نمی‌کند و سبب رونق بازار خودرو نمی‌شوند.

عساکره گفت: خودرو‌های وارداتی تنها شامل خودرو‌های برقی و هیبریدی هستند و زمینه‌ای برای چنین خودرو‌هایی در کشور فراهم نشده است و متقاضی ندارند و واردات خودرو باید توسط افراد حقیقی شامل نمایشگاه‌داران و مردم انجام شود.

نمایشگاه‌داران هیچ نقشی در واردات خودرو ندارند و خودرو‌های وارداتی چینی هستند و خودرو‌های بورس بازار نیستند و متقاضیان برای خرید آن‌ها باید به شرکت‌های واردکننده مراجعه کنند که به صرفه نخواهد بود و امکان پذیر نیست.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز می گوید: خودرو‌های وارداتی هیچگونه رقابتی با خودرو‌های داخلی نخواهند داشت و در حال حاضر خرید خودرو در بازار انجام می‌شود، اما تعداد این معاملات کم است و بیشتر مردم فروشنده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز