اخبار خوزستان

۱۲ هزار تن انار از باغات باغملک برداشت می‌شود

۱۲ هزار تن انار از باغات باغملک برداشت می‌شود

۱۲ هزار تن انار از باغات باغملک برداشت می‌شود

۱۲ هزار تن انار از باغات باغملک برداشت می‌شود

ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی باغملک با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۱۲ هزار تن محصول انار در شهرستان برداشت شود، گفت: برداشت محصول انار در این شهرستان از اوایل شهریورماه شروع شده است و این عملیات تا نیمه نخست آبان ماه ادامه خواهد داشت.

یوسف پیش‌بین در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آغاز برداشت انار از باغات باغملک اظهار کرد: میزان سطح باغات انار در این شهرستان حدود ۸۵۰ هکتار است که هر ساله از این سطح و در هر هکتار بین ۱۵ تا ۲۰ تن انار برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: امسال به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی در استان عملکرد این باغات کاهش پیدا کرد و از هر هکتار ۱۲ تا ۱۵ تن انار تولید می‌شود.

پیش‌بین با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۱۲ هزار تن محصول انار در شهرستان برداشت شود، تصریح کرد: برداشت محصول انار در این شهرستان از اوایل شهریورماه شروع شده است و این عملیات تا نیمه نخست آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ارقام محلی تولیدی در باغات باغملک شامل رقم پوست سبز دانه قرمز، پوست سبز دانه شیرین، پوست قرمز و جفتی زرد انار و ارقام تجاری این محصول شامل رباب، شیشه گپ، زاغ اردکان و شهوار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی باغملک اظهار کرد: انار تولیدشده در شهرستان جهت تازه‌خوری روانه بازار می‌شود و بخشی دیگر از این محصول پس از فرآوری به صورت رب انار، ناردانه و آب انار قابل استفاده است.

انتهای پیام