اخبار خوزستان

یکهزار کلاس درس در خوزستان آماده بهره‌برداری است

یکهزار کلاس درس در خوزستان آماده بهره‌برداری است

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایرنا علی قربانی روز دوشنبه در نشست با مجمع خیران مدرسه ساز خوزستان در محل اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: از این تعداد ۵۳ پروژه که همه خیر ساز هستند با تامین اعتبار به سرعت تکمیل خواهند شد؛ دانش آموزان این مدارس ثبت نام شده هستند و نیاز به مدرسه خود دارند.

وی با بیان اینکه برای این واحدهای آموزشی با مشکلاتی برای نصب انشعاب آب و برق روبه رو هستیم، گفت: ادارات خدمات رسان قول همکاری را داده‌اند و نیاز است برای نصب این انشعابات با خیران همکاری شود و یا برای پرداخت هزینه آن همکاری داشته باشند.

قربانی با اشاره به اینکه باید مدارس کانکسی و سنگی بالای ۱۰ نفر برچیده شوند ادامه داد: خوشبختانه کمترین آمار مدارس سنگی و کانکسی در کشور متعلق به خوزستان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: ۲۵ پروژه مدرسه سنگی خشکه چین در خوزستان وجود دارد که در دست ساخت و جایگزینی هستند؛ از این تعداد پنج مدرسه در رامشیر و رامهرمز توسط یک خیر مدرسه ساز در دست ساخت است.

وی بیان کرد: ۲۰ مدرسه سنگی و خشکه چین دیگر در حال بررسی برای جایگزینی است و ۶۰ میلیارد ریال از سوی دولت برای ساخت آنها پرداخت شده و به دنبال کمک خیرین هستیم تا امسال این مدارس ساخته و جایگزین شوند.

خوزستان در ۲ سال گذشته از استان های نخست کشور در ساخت و ساز مدرسه بوده است.

پارسال یکهزار کلاس درس در خوزستان ساخته شد.