اخبار خوزستان

پرداخت ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به روستاهای خوزستان

پرداخت ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال عوارض آلایندگی به روستاهای خوزستان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، محمد خانچی در آستانه ۱۵ مهرماه، روز ملی روستا درخصوص اهمیت و جایگاه روستا در توسعه و آبادی کشور بیان کرد: مناطق روستایی و عشایری کشور که در بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان کانون تولید و ارزش آفرینی معرفی می شوند، خاستگاه اقتصاد مقاومتی و سنگر تامین امنیت غذایی، فرهنگی و مرزهای ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به نگاه دولت به مسئله توسعه روستایی افزود: در دولت مردمی سیزدهم نگاه و توجه ویژه ای به توسعه روستایی صورت گرفت که در این خصوص از ابتدای دولت تاکنون راه های مواصلاتی ۲۸ روستای استان به میزان ۹۴ کیلومتر احداث و بهسازی شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان همچنین با اشاره به افزایش سطح پایداری آب یکهزار و ۳۶۱  روستای استان خوزستان گفت: این روستاها جمیعتی بالغ با ۵۱۰ هزار نفر دارند که حدود ۷۹۰ روستا از این تعداد یا فاقد آب بودند یا ناپایداری شدید کمی و کیفی داشتند.

وی اجرای ۷۸۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه انتقال آب و احداث و بهسازی ۳۰ باب ایستگاه پمپاژ آب روستایی و ۳۰ حلقه چاه را یادآور شد و افزود: احداث ۲۸ خانه بهداشت یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان روستایی بوده است.

خانچی گفت: استان خوزستان با ۴۵۳ پروژه روستایی پیش از افتتاح در هفته دولت امسال رتبه نخست کشوری را کسب کرد که این نشان از همت و تلاش مدیران جهادی در حوزه روستایی استان خوزستان و برنامه ریزی و هدف گذاری صحیح در این خصوص است.

۱۵ مهر روز ملی روستا نامگذاری شده است.