اخبار خوزستان

برنامه ریزی برای کاهش پلکانی تعداد مغروقین در خوزستان

برنامه ریزی برای کاهش پلکانی تعداد مغروقین در خوزستان

برنامه ریزی برای کاهش پلکانی تعداد مغروقین در خوزستان

برنامه ریزی برای کاهش پلکانی تعداد مغروقین در خوزستان

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: امیدوارم امسال بتوانیم حداقل سه اسکله در نقاط پرحادثه شناسایی‌شده استان برای ایجاد اورژانس‌های نجات غریق نصب کنیم تا بتوانیم شاهد کاهش پلکانی تعداد مغروقین باشیم.

ابراهیم نصیری گفت: هیات نجات غریق خوزستان یک هیات منظم و بابرنامه است و این هیات دست اهل آن قرار دارد و آقای ابدالی رئیس هیات، از قهرمانان سابق این رشته است که با یک کار تیمی مشغول به فعالیت هستند. هیات نجات غریق جزو هیات‌های خوب استان است و در حوزه کاری‌شان خدمات شایسته‌ای داشته‌اند.

او می گوید: ما با جدیت به دنبال یک اقدام و عمل مؤثر در حوزه نجات غریق هستیم. خوزستان جزو استان‌های صدر جدول در حوزه آمار غرق‌شدگی است. آمار مغروقین در ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد علی‌رغم این‌که سواحل دریایی و رودخانه‌ای زیادی داریم، آمار مغروقین استان در کانال‌ها و آب‌های جاری به ویژه حاشیه‌های رودخانه‌ها زیاد است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: این موضوع برای دو بار در جلسه شورای ورزش خوزستان مطرح شد و یک کمیته تخصصی برای بررسی موضوع تشکیل شد و پیگیری‌هایی داشتیم. در این زمینه شش نقطه در مناطق پرحادثه از نظر تعداد غرق‌شدگان استان مشخص شد و سازمان برنامه و بودجه خوزستان نیز پای کار آمده است تا بتوانیم اقدامات لازم را داشته باشیم.

به گفته او امسال بتوانیم حداقل سه اسکله در نقاط شناسایی شده برای ایجاد اورژانس‌های نجات‌غریق نصب کنیم تا بتوانیم شاهد کاهش پلکانی تعداد مغروقین باشیم، به تعداد کافی ناجی‌غریق در استان داریم، ولی نقطه آسیب هیات همین آمار مغروقین است که باید با یک برنامه چهارساله آمار را تک رقمی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز