اخبار خوزستان

“رویداد ملی زندگی” در استان خوزستان کلید خورد

"رویداد ملی زندگی" در استان خوزستان کلید خورد

“رویداد ملی زندگی” در استان خوزستان کلید خورد

– اخبار استانها –

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم از  اهواز ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، آئین آغاز به کار دبیرخانه «رویداد ملی زندگی» امروز شنبه، 16 مهرماه با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.  

در این مراسم عبدالرضا سیفی معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه سبک زندگی به نقطه کانونی توجه دشمنان نظام تبدیل شده و احساس می‌شود ما داریم از این حوزه ضربه می‌خوریم اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب دشمنان تلاش کردند با نظام اسلامی مبارزه کنند و در گام اول جنگ تحمیلی را به راه انداختند ولی جوانان ما با تمام وجود در برابر دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک ما از پیکره کشور جدا شود. 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: دشمن در برهه‌ای نیز به سراغ فشار و جنگ اقتصادی رفت که آن هم با رهبری مدبرانه مقام معظم انقلاب و مقاومتی که مردم در برابر فشارها داشتند به نتیجه نرسید و دشمنان دیدند که در حوزه اقتصادی هم نمی‌توانند ضربه چشم‌گیری به ما بزنند.

وی تصریح کرد: تحولات جهانی و تلاش جمهوری اسلامی برای قوی‌تر شدن، غرب را به این نتیجه رسانده که معادلات جهانی از حالت تک‌بعدی به چندبعدی تبدیل می‌شود و ایران به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه‌ای نقش اساسی در تحولات جهانی ایفا می‌کند.

سیفی عنوان کرد: غرب در تلاش است هم در ایران و هم کشورهای جهان که به نوعی همسو نیستند، فرهنگ خود را غالب کند و هر جایی که احساس می‌کند مانعی برای نقش‌آفرینی دارد همه سعی خود را به کار می‌گیرد بر افکار عمومی تاثیر بگذارد تا منابع کشورش تامین شود و در این راه از ابزارهای نوینی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به مسائل اخیر کشور ادامه داد: چیزی که جامعه ما با آن درگیر شد، تلاشی از سوی غرب بود ولی همچون اقدامات قبلی شکست خورد؛ اینکه از سوی بخشی از جوانان و نوجوانان تجمعی صورت می‌گیرد بیشتر به خاطر عدم شناخت و آگاهی آنها نسبت به آموزه‌های دینی و اسلامی و سبک زندگی اسلامی است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خاطر نشان کرد: در حوزه ناآرامی‌ها یک هسته اولیه محدودی وجود دارد که به هر دلیلی با جمهوری اسلامی مخالف است و اصلا کاری به مطالبات مردم ندارد بلکه هدف آنها ایجاد اغتشاش است که باید تلاش کرد صف مردم را از آنها جدا کنیم.

وی تاکید کرد: اینکه حجاب برای برخی افراد مساله می‌شود، نشان می‌دهد که حجاب برای آنها ارزش نشده و فلسفه حجاب و تاثیر آن جا نیفتاده است؛ این موضوع اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی را به برای ما روشن می‌کند که باید روی آن کار کنیم.

سیفی با بیان اینکه مساله غرب قوی شدن ایران است و هر چقدر هم که ما به سمت قوی‌تر شدن پیش می‌رویم فشارهای مختلف آنها هم زیادتر و بهانه‌جویی‌ها بیشتر می‌شود تصریح کرد: جمهوری اسلامی از یک چالش بزرگ عبور کرده و در عرصه‌های بین‌المللی تاثیرگذار شده است.

وی سبک زندگی ایرانی اسلامی و سبک زندگی متعالی را زمینه‌ساز و محور اصلی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست و یاد آور شد: اینکه غرب در این راه در تلاش است، ضربه بزند و پارازیت و مانع ایجاد کند و عملیات انجام می‌دهد، برای این است که مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی برای ما سخت‌تر و تحقق آن کندتر شود.

 معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این رویداد توسط مجموعه‌ اندیشکده سبک زندگی برنامه‌ریزی شده اظهار داشت: رویداد ملی زندگی در بحث اهمیت تبیین، ترویج و پیاده‌سازی و آشناسازی نسل جوان در موضوع سبک زندگی اسلامی فعالیت می‌کند.

مجید منادی یکی از برنامه‌های جدی این اداره‌کل را حمایت از جریان‌های مردمی و همراهی با آنها دانست و افزود: مجموعه اندیشکده سبک زندگی یک مجموعه کاملا مردمی است و نهادهایی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و شهرداری تنها نقش حامی این رویداد را دارند.

منادی با بیان اینکه ما باید به سراغ مجموعه‌هایی برویم که دارای ایده و طرح هستند و آنها را مورد حمایت قرار می‌دهیم تصریح کرد: این رویداد یک دبیرخانه دائمی در استان خوزستان خواهد داشت و قرار است برنامه‌های متعددی در طول سال داشته باشد چرا که سبک زندگی ایرانی اسلامی مساله آینده و راهبرد ما است.

در ادامه حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل عنوان کرد: امروز به جرات می‌توان گفت که جنگ در سبد مصرف هر کدام از ما و خانواده‌های ما است و درگیری بر سر این سبد مصرف است و اگر بتوایم این سبد مصرف را به درستی تعریف و مخلفات آن هم درست تعیین کنیم آن موقع پیروز این جنگ ما هستیم.

دبیر رویداد ملی زندگی با اشاره به اینکه ما باید هر چه سریع‌تر وارد این میدان شده و سبک زندگی اسلامی ایرانی خود را عرضه کنیم ادامه داد: ما در حوزه نظری تولیدات زیادی اعم از کتاب، مقاله، سخنرانی و … در مورد سبک زندگی اسلامی داریم ولی نتوانستیم آنها را به عمل تبدیل کنیم و داریم در این زمینه آسیب می‌بینیم.

وی با بیان اینکه امروز کار ویژه کنشگران فرهنگی اجتماعی باید پرداختن به سبک زندگی باشد اضافه کرد: ما 150 کنشگر سبک زندگی داریم که توانسته‌اند در حوزه عمل ایده داشته باشند که از آنها دعوت شده گرد هم جمع شوند تا زمینه‌ای برای هم‌افزایی و به اشتراک گذاشتن ره‌یافت‌ها، تولیدات و اثرات در این حوزه باشد.

مدیر اندیشکده سبک زندگی خوزستان ابراز کرد: این کنشگران 22 و 23 مهر مصادف با دهمین سالگرد بیانات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی، در لانه جاسوسی سابق آمریکا که نقطه کانونی درگیری ما با سبک زندگی غربی، گردهم جمع می‌شوند و برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و ترویج سبک زندگی در جامعه ایرانی، اسلامی و بین‌المللی طرح و برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این رویداد 2 موضوع چرخه ایده‌یابی تا مصرف و چرخه تهدید تا فرصت در قالب کارگاه‌هایی دنبال می‌شود ابراز کرد: خروجی این رویداد ایده‌های عملیاتی برای پایگاه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی در محلات است.

تکیه تسنیم| تحلیل سلبریتی‌گرایی بر اساس سبک زندگی حسینی + فیلم
تکیه تسنیم|اهمیت آینده‌پژوهی و آینده‌سازی در سبک زندگی امام حسین (ع) + فیلم
آیت‌الله مدرسی: سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس الگوی جامعه باشد

عباسی اصل تاکید کرد: این رویداد هر ساله برگزار می‌شود و در تلاش هستیم هر سه ماه به صورت تخصصی یک نشست با فعالان خانواده، فعالان توسعه مهارت‌های فردی و فعالان اجتماعی برگزار کنیم.

انتهای پیام/735/ن