اخبار خوزستان

رطوبت پاییزی در آبادان به ۱۰۰ درصد رسید 

رطوبت پاییزی در آبادان به ۱۰۰ درصد رسید 

رطوبت پاییزی در آبادان به ۱۰۰ درصد رسید 

محمد سبزه زاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: میزان رطوبت در این مدت در شادگان ۹۸، ماهشهر ۸۸، هندیجان ۸۷، شوش و اهواز ۷۴، بهبهان ۷۳، امیدیه ۷۰، دزفول ۶۳، گتوند و آغاجاری ۶۱ و ایذه ۵۱ درصد گزارش شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان ۲۱ مهرماه در اطلاعیه هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: از اوایل وقت شنبه تا پیش از ظهر سه‌شنبه به ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و وقوع پدیده مه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان خواهد شد.

بر اساس این گزارش پدیده شرجی و مه بر خوزستان در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهرماه بر خوزستان حاکم بود و میزان رطوبت در چند نقطه استان به ۱۰۰ درصد رسید.

کاهش شعاع دید در آبادان به ۵۰ متر

کاهش شعاع دید در آبادان به ۵۰ متر ناشی از مه غلیظ صبحگاهی در روز یکشنبه موجب کندی حرکت خودروها در جنوب غرب خوزستان و شناورها صیادی و تجاری در آبراه اروند و شمال خلیج فارس شد. 

رییس اداره هواشناسی آبادان به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال جنوبی شدن جریان هوا پدیده شرجی در منطقه جنوب غرب خوزستان حاکم شده و میزان رطوبت هوا در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر امروز به ۱۰۰ درصد رسید.

علی تابع‌الحجه افزود: حداکثر میزان رطوبت هوا در آبادان را  ۱۰۰ درصد اعلام کرد و افزود:بیشترین میزان رطوبت در ساعات اولیه بامداد امروز در این منطقه ثبت شده است.

به گفته وی پدیده شرجی و رطوبت تا اواخر هفته به صورت متناوب در منطقه حاکم است.

در پی کاهش دید ناشی از افزایش مه غلیظ در آبادان و خرمشهر پلیس راه به رانندگان توصیه کرد با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.