اخبار خوزستان

وضعیت شهرداری آبادان توسط بازرسان دیوان عدالت اداری بررسی شد

وضعیت شهرداری آبادان توسط بازرسان دیوان عدالت اداری بررسی شد

وضعیت شهرداری آبادان توسط بازرسان دیوان عدالت اداری بررسی شد

جلیل مختار روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:در راستای تحقق اهداف تحقیق و تفحص از شهرداری آبادان که از ابتدای امسال آغاز شد جمع آوری اسناد مربوطه توسط بازرسان در حال انجام است.
وی افزود: نخستین جلسه دیوان محاسبات هفته گذشته انجام شد و امروز نیز نخستین جلسه سازمان بازرسی کشور در خصوص تحقیقات و بررسی‌ مقدماتی در گزارش سازمان بازرسی انجام گرفت.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست گزارش اولیه تحقیق و تفحص از شهرداری آبادان مورد بررسی قرار گرفت و اطلاعات به دست آمده از جوانب مختلف بررسی خواهد شد تا در فرصتی مناسب در کمیسیون مربوطه و صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارایه شود.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین امسال مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار از سال ۱۳۸۵ تا پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و این تقاضا  با ۱۳۱ رای موافق، ۷۶ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

در متن تقاضای تحقیق و تفحص آماده است: با توجه به  تخلفات بی حد و حصر در شهرداری آبادان و شهرداری اروندکنار در زمینه های مختلف از جمله استخدام‌ها، نفرات غایب، کارکنان مازاد، قراردادها و در عین حال وضعیت اسفناک ۲ شهر یاد شده، درخواست تحقیق و تفحص از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۰ این ۲ شهرداری را داریم.

در جریان بررسی این گزارش جلیل مختار به عنوان نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص مذکور، گفت: با توجه به بررسی‌ اولیه و گزارش های فنی و عمرانی در حوزه خدمات و مبلمان شهری وضعیت نامطلوب بوده و متاسفانه منظر شهر آبادان بسیار بد جلوه داده شده است که این امر نارضایتی عمومی همشهریان را نیز به همراه دارد.