اخبار خوزستان

فاز ۲مجتمع پرورش ماهیان گرمابی کارون تا سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود

فاز ۲مجتمع پرورش ماهیان گرمابی کارون تا سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود

فاز ۲مجتمع پرورش ماهیان گرمابی کارون تا سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، فتح الله ابوعلی بعد از ظهر امروز یکشنبه در مراسم افتتاح کانال‌های آب‌رسان فرعی فاز ۲ مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان در شهرستان کارون بیان کرد: فاز اول طرح مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان در دهه هشتاد به بهره برداری رسید و فاز دوم در دهه ۹۰ با واگذاری‌ها شروع شد که این طرح به دلیل برخی مشکلات تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته با حمایت مسئولان استانی به ویژه استاندار خوزستان و معاون اقتصادی او و همچنین «مجتبی یوسفی» نماینده مردم اهواز در مجلس و با تأمین اعتبارات و تسهیلات عمرانی روند کار به سمت اجرایی و عملیاتی شدن این پروژه پیش رفته است‌.

ابوعلی در ادامه میزان تولیدات ماهیان گرمابی در فاز ۲ این مجتمع را ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن در سال اعلام کرد و گفت: زیرساخت‌های این مجتمع تا سال آینده تکمیل و برای ۵ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: دو کانال فرعی آب‌رسان این طرح که جزو زیرساخت‌هاست با هزینه پرورش دهندگان و سرمایه گذاران احداث شده و معادل ۵۰ درصد کل سطح فاز دوم طرح آزادگان است.

وی با اشاره به مدت زمان تکمیل مزارع مجتمع گفت: با حمایت بنیاد برکت تسهیلات لازم برای احداث مزارع تأمین شده و سال ۱۴۰۳ فاز دوم مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان کارون تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از مهر، «یوسفی» نماینده مردم اهواز در مجلس، «رضا فتوحی» معاون اقتصادی استاندار خوزستان، فرماندار شهرستان کارون و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستان در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 5610307