اخبار خوزستان

وجود شرکت‌های بزرگ در خوزستان مانع توجه به صنایع کوچک است

وجود شرکت‌های بزرگ در خوزستان مانع توجه به صنایع کوچک است

وجود شرکت‌های بزرگ در خوزستان مانع توجه به صنایع کوچک است

علی کرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به یکی از مشکلات صنایع پایین دستی در خوزستان بیان کرد: وجود شرکت های بزرگی همچون نفت در خوزستان مانع توجه به شرکت های کوچک در خوزستان شده و این موضوع باعث شده تا در بحث تامین امکانات و تجهیزات و یا حمایت با مشکلاتی روبه رو شویم.

وی گفت: برای کمک و حمایت از صنایع کوچک در خوزستان نیاز است که مدیران صنایع در استان اختیاراتی را از مرکز داشته باشند تا برای حل مشکلات آنها به موقع و آسان تر ورود کنند.

کرانی با بیان اینکه یکی از دستگاه هایی که می تواند به کمک صنایع کوچک آید سازمان برنامه و بودجه است،ادامه داد: معمولا صنایع کوچک با مشکلات نقدینگی  و زیر ساختی روبه رو هستند که سازمان برنامه و بودجه می تواند با ورود به این مساله مشکل را برطرف کند.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در خوزستان گفت: در خوزستان اقدامات بسیار خوبی در ساخت تجهیرات نفت و حفاری توسط صنایع کوچک انجام گرفته اما برای رونق این صنعت نیاز است که از سوی شرکت‌های بزرگ در خرید تولیدات حمایت شوند.

وی افزود: همکاری شرکت های بزرگی همچون نفت برای خرید تجهیزات صنایع کوچک کمک بسیار زیادی می‌کند تا تولید کنندگان تجهیزات همچنان باقی بمانند.

در خوزستان ۴۰۰ واحد تولید کننده تجهیزات نفت و گاز فعالیت دارند.

پیش از این درخواست ساخت شهرک انرژی در اهواز به منظور تخصصی کردن فعالیت در بخش نفت، گاز و پتروشیمی به وزارت صمت از سوی انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز خوزستان و شرکت شهرک های صنعتی استان داده شده و نقشه این طرح نیز تهیه شده بود.

خوزستان یکی از قطب های انرژی کشور در بخش نفت، گاز و پتروشیمی است.