اخبار خوزستان

کشف و پلمب کارگاه تولیدی مواد شوینده غیربهداشتی و غیرمجاز در بهبهان

کشف و پلمب کارگاه تولیدی مواد شوینده غیربهداشتی و غیرمجاز در بهبهان

کشف و پلمب کارگاه تولیدی مواد شوینده غیربهداشتی و غیرمجاز در بهبهان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از روزچهارشنبه ایرنا به نقل ازروابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان، مسعود مکفا بیان کرد: به دنبال تماس یکی از شهروندان مبنی بر وجود کارگاه تولیدی غیرمجاز در سطح شهر بهبهان، کارشناسان اداره غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی بهبهان برای بررسی و کشیک به محل مذکور اعزام شدند. 

وی گفت: پس از بررسی‌ اولیه، کشف کارگاه تولیدی مواد شوینده غیرمجاز و غیربهداشتی به اطلاع مسوولان قضایی شهرستان رسید، و بنا به دستور دادستان، کارشناسان مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی بهبهان به همراه نمایندگان اداره صمت، تعزیرات حکومتی و کلانتری ۱۱ شهرستان بهبهان به محل کارگاه غیرمجاز مراجعه، و در زمان بازدید بیش از ۱۰۰ بشکه ۲۰ لیتری و چندین مخزن ۸۰۰ لیتری مواد شوینده غیرمجاز و دست ساز کشف شد.

مکفا ادامه داد: برخی از بشکه‌های کشف شده از برندهای معتبر و معروف بوده که برای جایگزینی مواد شوینده آن با مواد دست ساز و غیر مجاز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. 

وی افزود: محل مذکور پس از کشف مواد شوینده غیرمجاز بنا به دستور دادستان بهبهان با حضور نمایندگان ادارات صمت، تعزیرات حکومتی، دانشکده علوم پزشکی بهبهان و کلانتری ۱۱ پلمب و پرونده برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رییس اداره غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی بهبهان افزود: ضروری است که شهروندان مواد شوینده موجود در ظرف‌های فاقد برچسب بهداشتی و فله خریداری نکنند.

مکفا از شهروندان خواست تا چنانچه کارگاهی غیرمجاز و زیر زمینی در حوزه آرایشی، بهداشتی، غذا و آشامیدنی در محدوده شهرستان مشاهده کردند برای حفظ سلامتی شهروندان و جلوگیری از به خطر افتادن جان همشهریان، مراتب را به مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی بهبهان گزارش کنند.