اخبار خوزستان

بعد از گذشت ۴ دهه امکان کشاورزی در منطقه نوآباد آبادان فراهم شد

بعد از گذشت ۴ دهه امکان کشاورزی در منطقه نوآباد آبادان فراهم شد

بعد از گذشت ۴ دهه امکان کشاورزی در منطقه نوآباد آبادان فراهم شد

– اخبار استانها –

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم از  اهواز، به نقل  از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، آرش محجوبی سه‌شنبه اظهار داشت:  عملیات انتقال آب به 2 هزار و 100 هکتار از اراضی منطقه نوآباد شهرستان آبادان به اتمام رسید. 

وی افزود: اراضی منطقه نوآباد شهرستان آبادان شامل 13 نهر است که همگی عمود بر رودخانه اروندکنار قرار دارند که 2 هزار و 100 هکتار مساحت دارند.

معاون شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان، گفت: این اراضی قبلا دارای نخلستان‌های بارور بوده و کشاورزی نیز در این قسمت رونق فراوان داشته، ولی با شروع جنگ تحمیلی و شور شدن آب، نخلستان‌ها از بین رفته بود و امکان کشاورزی در این مناطق وجود نداشت.

محجوبی اضافه کرد: در این عملیات، احداث پنج کانال خاکی، خاکریزی و برم‌سازی کانال‌ها، احداث سازه آبگیر، خاکریزی برای احداث بند خاکی، خاکریزی برم‌های طرفین کانال اصلی، لایروبی کانال اصلی و دیوار چینی صورت گرفته است.

آلودگی هوا در خوزستان دو هزار و 686 نفر را به مراکز درمانی کشاند
پیش‌بینی وقوع مه و کاهش شعاع دید در خوزستان 
سپاه 450 هزار بسته معیشتی در خوزستان توزیع کرد

وی ادامه داد: با اتمام عملیات انتقال آب به این اراضی، پس از گذشت چهار دهه امکان کشاورزی در این منطقه فراهم شده است.

معاون شبکه های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان به اهداف اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: مهاجرت معکوس کشاورزان به منطقه، افزایش تولید محصولات کشاورزی و سطح درآمد روستایی، افزایش تولید ناخالص ملی، بهبود امنیت مرزها با اسکان و توسعه کشاورزی و اشتغالزایی در منطقه از اهداف اجرای این طرح بوده است.

انتهای پیام/735/