اخبار خوزستان

توزیع ۵۰۰ دستگاه یخچال میان نیازمندان خوزستانی از محل صدقات اربعین

توزیع ۵۰۰ دستگاه یخچال میان نیازمندان خوزستانی از محل صدقات اربعین

جمال شیبه در آیین اهدای ۵۰۰ دستگاه یخچال ویژه مددجویان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) که امروز (۲۷ مهرماه) انجام شد، با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: با رفع محدودیت‌های کرونایی، پیش‌بینی می‌شد که شاهد حضور پرشور زائران اربعین حسینی در این رویداد بین‌المللی باشیم بنابراین امدادگران کمیته امداد با همه توان و به صورت شبانه‌روزی در مرزهای استان خوزستان مستقر شدند و اقداماتی برای جمع‌آوری صدقات مردمی انجام دادند.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه زائران استقبال خوبی از این حرکت داشتند و مبلغ قابل توجهی در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی جمع‌آوری شد، تصریح کرد: با هم‌فکری همکاران، تصمیم گرفتیم به جای اینکه این مبلغ را در سرفصل‌های مختلف هزینه کنیم، برای اولین بار کاری انجام دهیم که برای مردم استان خوزستان ملموس باشد.

شیبه عنوان کرد: بر اساس نیازسنجی که از مددجویان انجام شد، متوجه شدیم عمده نیازهای مددجویان و ایتام، یخچال است که با مبلغ جمع‌آوری شده، توانستیم ۲۵۰ یخچال خریداری کنیم اما با توجه به اینکه نیاز ما ۵۰۰ یخچال بود، مکاتباتی با رئیس کمیته امداد امام(ره) کشور انجام شد و هزینه تامین ۲۵۰ یخچال دیگر را تقبل کردند که این یخچال‌ها امروز را بین جامعه هدف توزیع می‌کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده مطلوب از ظرفیت‌های رویداد عظیم الهی پیاده‌روی اربعین برای تحقق اهداف و ماموریت‌های این نهاد، از برگزاری همایش جهاد گران طریق الحسین(ع) در مردادماه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه خوزستان افتخار میزبانی زوار سیدالشهدا(ع) را دارد کمیته امداد در تلاش است از ظرفیت بحث صدقه زائر استفاده کند تا به برکت حضور زوار و صدقات آن‌ها در مرزها به نیازمندان و محرومان کمک شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در این مراسم گفت: ماموریت پیامبران توجه به نیازمندان است و ماموریت و رسالت نظام و انقلاب مقدس اسلامی نیز همین است.

وی با تاکید بر حل مشکل مردم در نماز جمعه مساجد افزود: اگر مجموعه نهادهای انقلاب برای رفع نیازها تلاش کنند، طبیعتا اعتقاد مردم به دین مستحکم خواهد شد.

موسوی‌فرد بیان کرد: انسان باید از هر ظرفیتی به منظور کمک نیازمندان استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام(ره) برای رفع مشکل نیازمندان گفت: زبان بابت تشکر از مجموعه کمیته امداد قاصر است. شاهد تلاش مدیرکل این مجموعه در سایه اربعین حسینی و این طرح زیبا بوده‌ایم.

انتهای پیام