اخبار خوزستان

ارتقای شبکه همراه و فیبر نوری در احمد فداله

ارتقای شبکه همراه و فیبر نوری در احمد فداله

ارتقای شبکه همراه و فیبر نوری در احمد فداله

ارتقای شبکه همراه و فیبر نوری در احمد فداله

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: ارتقای سایت‌های تلفن همراه و توسعه فیبر نوری تلفن ثابت در منطقه محروم و سخت گذر احمد فداله بخش شهیون دزفول در دستور کار قرار گرفته است.

علی صالح نساج گفت: مصوبات خوبی در نشست بررسی وضعیت ارتباطی شهری و روستایی دزفول که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، رقم خورد.

او می‌گوید: اعتباراتی از محل طرح‌های روستایی یو اس او وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شد که باعث توسعه شهری و روستایی شهرستان دزفول خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان توسعه فیبر نوری ۷۴ کیلومتر روستایی منطقه شهیون و مناطقی نظیر زیباشهر را از برنامه‌های پیش رو دانست.

او گفت: امیدواریم بتوانیم سایت‌های تلفن همراه منطقه احمد فداله را ارتقا و تلفن ثابت را از طریق فیبر نوری توسعه دهیم.

به گفته او توسعه بستر اف تی تی اچ شهری نیز مدنظر قرار دارد تا بتوانیم ارتباط با شبکه ملی اطلاعات را با سرعت بالا از طریق فیبر نوری برای منازل و ادارات در سطح شهرستان دزفول داشته باشیم.

صالح نساج اجرای این طرح‌ها برای بهبود وضعیت ارتباطی شهری و روستایی دزفول را منوط به همکاری شهرداری و سایر مجموعه‌های خدمات رسان دانست.

او می‌گوید: سایت‌های جدید توسط اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل از محل اعتبارات یو اس او و اعتبارات خود اپراتور‌ها ایجاد می‌شوند.

به گفته این مقام مسئول طبق برنامه ریزی برخی از سایت‌ها تا بهمن ماه و برخی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند، مشکلاتی در زمینه ارائه خدمات دفاتر پیشخوان دولت و خدمات مربوط به جمع آوری مرسولات پستی یا توزیع مرسولات برای مردم وجود دارد که تامین خودورو و توسعه شبکه پستی در شهرستان دزفول مدنظر قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: خوشبختانه همکاری خوبی بین فرمانداری و مدیرات بخش آی سی تی وجود دارد که موجب تسریع در روند توسعه و اجرای این طرح‌ها خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز