اخبار خوزستان

رسیدن به اوج اقتصادی ایران در گروی توجه به رویکرد «ما می‌توانیم» است

رسیدن به اوج اقتصادی ایران در گروی توجه به رویکرد «ما می‌توانیم» است

رسیدن به اوج اقتصادی ایران در گروی توجه به رویکرد «ما می‌توانیم» است

جواد اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از وظایف دفتر بسیج تخصصی اتاق‌های بازرگانی ایجاد رونق تولید و اشتغالزایی با گسترش صادرات و تجارت است.

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های ویژه‌ای همچون شرایط اقلیمی چهار فصل دارد، افزود: از وظایف ذاتی اتاق‌های بازرگانی طرح‌های پژوهش‌های لازم در زمینه فرصت‌های تجاری و اقتصادی است که نمونه آن در آبادان پژوهش در خصوص نخیلات و پرورش ماهی سیباس است.

دبیرکل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: یک کارگروه اقدام و عمل را برای دفاتر بسیج تخصصی سراسر کشور پیش‌ بینی کردیم تا موارد مورد نیاز هر استان از جمله پیگیری مصوبات شورای گفتگو و یا مشکلات تجاری و اقتصادی را پیگیری و تا حصول نتیجه نهایی ساماندهی کنند.

اسلامی توضیح داد: این کارگروه با خارج ساختن پیشنهاد مفید از بایگانی‌ها و رصد نیازهای روزانه اقتصادی، راه کارهای خروج از بن‌بست تا حل مشکلات کوشا هستند. دوستان گلایه‌مند و صاحب سخن در این جلسه می‌توانند نظرات‌ خودشان را به این کارگروه منعکس و منتظر راهکارهای تخصصی برای حل مشکلات باشند، زیرا نظرات شورای بسیج خارج است منافع شخصی و برای سلامت اقتصاد کشور طرح می‌شود.

وی عنوان کرد: رئیس بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور وظایفی را برای دفاتر بسیار تخصصی تعریف کرد که رفع موانع و پیگیری حل معضلات فعالان اقتصادی بخشی از آن است. این وظیفه مهم است که بر اساس آن دفتر بسیج تخصصی اتاق بازرگانی آبادان نیز فعالیت‌های خود را در این چارچوب انجام داد.

دبیرکل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری هندسه سیاسی دنیا در حال تغییر است. یادمان نرفته که در یک زمان به ما اجازه خرید سیم خاردار را نمی‌دادند ولی اکنون نگران فروش سلاح‌های پرقدرت ما به همه دنیا هستند. اسلامی تصریح کرد: اکنون درخواست قدرت‌های زورگو از دیگر کشورها عدم خرید سلاح از ایران سربلند است، که نتیجه باور ما به می‌توانیم‌ها است.

وی بیان کرد: با رویکرد ما می‌توانیم، در مباحث اقتصادی قادریم کشور را به اوج اقتصادی برسانیم. در این تغییر رویکرد جهانی جایگاه اتاق‌های بازرگانی و بسیج تخصصی تجار کجاست؟ دیدگاه نو و ترسیم جایگاه ایران به عنوان یک کشور پیشرو در این تغییر هندسی جهانی شروطی را پیش روی ما می‌گذارد.

دبیرکل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: یکی از شروط اساسی در این مسیر داشتن اتحاد و عدم تفرقه است. در هر کار خیر و خدایی به محض رشد و پویا شدن خروجی‌ها وسوسه‌های شیطانی برای تفرقه و دودستگی‌ها نمایان می‌شود. این رویکرد وسوسه شیطانی حتی در رونق گرفتن هیئت‌های مذهبی که یک فعل کاملاً خالص برای خدا است نیز شاهد مثل‌های دارد.

اسلامی اظهار کرد: برای داشتن یک وحدت عمومی که مثمر و مفید باشد، می‌توانیم به فرمان مقام معظم رهبری توجه کنیم که وحدت اقتدار آفرین است و عمل کرده و وظیفه خودمان بدانیم.

وی افزود: از شروط اساسی این وحدت اول شناختن منافع جامعه مسلمانان در صحنه‌های اقتصادی است و دوم تفکیک دوست و دشمن است، اگر این شناخت از دوست و دشمن را نداشته باشیم دچار معضلاتی می‌شویم که الان کم و بیش دیده می‌شود.

دبیرکل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: افرادی در ساختارهای تصمیم‌سازی برای مدیران مباحثی را مطرح می‌کند که مثلاً یک شب سایت ورود ماشین‌های خارجی برای گروه خاص باز شده و صبح بسته می‌شود، تا منافع نفوذی ها را تامین کند.

اسلامی عنوان کرد: مورد سوم ایجاد اتحاد و داشتن مذاکرات و جلسات گفتگو به صورت چهره به چهره برای حل مشکلات اقتصادی است که یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. چنانچه مطالب را پشت سر هم یکدیگر گفته شود جز تفرقه و دودستگی ثمری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: نمونه آثار وحدت در جامعه اسلامی مراسم اربعین است که از سراسر جهان اسلام و کشور ما تمام عاشقان امام حسین علیه السلام گردهم آمده و حتی برادر دیگر فرق اسلامی ما در کنار یکدیگر این مسیر را با یک دنیا همدلی و صفا پیموده اند.

دبیرکل بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: اگر این وحدت و همدلی در اقتصاد شکل بگیرد، شاهد یک جهش بزرگ اقتصادی در کشور خواهیم بود که آینده درخشانی را رقم خواهد زد.

اسلامی توضیح داد: چنانچه در جستجوی شناخت تاجران سالم در جهان باشیم می‌توانیم یک الگوی صادراتی سالم را به جهان معرفی ‌کنیم. چنانچه پیامبر اعظم صلی الله علیه السلام قبل از بعثت معروف به امین و متعهد به قراردادها بودند. ما هم باید به عنوان مسلمان ایرانی این صفت امانت‌داری و تعهد را به جهان معرفی کنیم.

وی گفت: از «احمد زارعی» که در بسیج تخصصی اتاق بازرگانی آبادان زحمات زیادی را کشیده است، از جمله گرفتن کد پایگاهی برای دفتر بسیج اتاق بازرگانی آبادان و تشکیل شورای بسیج و تجار اتاق بازرگانی سپاسگزاریم.