اخبار خوزستان

همکاری مشترک اتاق بازرگانی اهواز و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز

همکاری مشترک اتاق بازرگانی اهواز و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز

شهلا عموری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه توافق‌های لازم بین اتاق اهواز و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای انجام تفاهمنامه همکاری مشترک انجام شده است، اظهار کرد: این تفاهمنامه باعث تسهیل و توسعه صادرات محصولات سلامت محور و مواد غذایی مختلف خواهد شد.

وی ادامه داد: اقلام صادراتی سلامت محور از استان خوزستان شامل انواع موادغذایی، داروها، اقلام بهداشتی و آرایشی است که برای انجام فرآیندهای لازم در بخش تجارت خارجی، همکاری‌های معاونت غذا و دارو جهت انجام فرآیندهای قانونی بیش از پیش ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه اقلام سلامت محور به فعالان بخش خصوصی یکی از بندهای تفاهمنامه مشترک بین اتاق اهواز و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز خواهد بود.

عموری همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با محوریت مواد غذایی، دارویی و بهداشتی را از دیگر ابعاد همکاری‌های مورد توافق بین اتاق بازرگانی اهواز با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز دانست و افزود: یکی دیگر از اهداف این تفاهمنامه، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری مرتبط خواهد بود که مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان همچنین یکی دیگر از بندهای مربوط به تفاهمنامه مذکور را همکاری‌های مشترک در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به فعالان اقتصادی مرتبط عنوان کرد و افزود: قطعا اطلاع رسانی به موقع و کاربردی از اتلاف وقت و همچنین تحمیل هزینه‌های مازاد به فعالیت‌های تجاری جلوگیری می‌کند.