اخبار خوزستان

ارائه خدمات به بیش از ۵۱۳ هزار گردشگر دریایی در رود اروند

ارائه خدمات به بیش از ۵۱۳ هزار گردشگر دریایی در رود اروند

کامبیز مالکی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اساس آمار داشبورد مدیریتی صدف سازمان بنادر و دریانوردی، بندر آبادان، عنوان نخست در بنادر استان خوزستان و دومین بندر در بین بنادر کشور را به خود اختصاص داد.

وی افزود: با توجه به استقبال مردم از ظرفیت های گردشگری دریایی در تعطیلات نوروز امسال ، از بنادر آبادان و جاذبه های گردشگری آبی در آبراه بین‌المللی اروند رود و یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار ۵۱۳ هزار ۳۴۲ گردشگر دریایی بازدید کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان توضیح داد: به منظور افزایش ایمنی سفرهای دریایی، با بهره‌گیری از شناور ناجی ۱۷، یدک کش جهت پهلو دهی و جداسازی کشتی لندینگ کرافت حامل مسافران، استقرار تیم مرتبط با نوع خدمات به گردشگران و ارائه آموزش‌های لازم قبل از هر سفر دریایی، توزیع بسته‌های فرهنگی، تامین جلیقه نجات و تاکید بر استفاده مسافران از تجهیزات و توجه به هشدارهای ایمنی، به لطف خداوند موفق شدیم که خاطرات خوشی برای هموطنان و گردشگران آبی در یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار و رودخانه اروند رود را بدون حادثه رغم بزنیم.

لازم به ذکر است، این یادمان در جنوب غربی آبادان و رود اروند و روبروی شهر فاو عراق به یاد رشادت و دلاوری های سربازان ایران اسلامی در عملیات والفجر ۸ بنا شده است.

بصره، خرمشهر، آبادان، خسروآباد و فاو از جمله بندرهای مهم این آبراه هستند که نقش چشم‌گیری در رونق تجارت و بازرگانی منطقه دارند.