اخبار خوزستان

تخمه کدو دوست مبتلایان به دیابت و فشار خون

تخمه کدو دوست مبتلایان به دیابت و فشار خون

تخمه کدو دوست مبتلایان به دیابت و فشار خون تخمه کدو یکی از انواع تخمه است که از کدو تنبل به دست می‌آید و با خواص شگفت انگیز، طرفداران زیادی دارد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، دانه‌های بیضی شکل کدو تنبل سرشار از مواد مغذی است، این دانه‌ها غنی از منیزیم، فیبر و آهن هستند و می‌توانند یک میان‌وعده‌ سالم برای همه افراد باشند.
 
حتی خواص تخمه کدو به حدی زیاد است که انجمن قلب آمریکا هم توصیه می‌کند روزانه یک چهارم فنجان معادل ۳۰ گرم از آن را به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم مصرف کنید.
 
میزان ۲۸ گرم مغز تخمه کدو تقریبا حاوی ۱۵۱ کالری انرژی است که اکثر این کالری از چربی و پروتئین آن تامین می‌شود، همچنین این میزان تخمه حاوی زیرمغذی‌ها از جمله؛ ۷ گرم فیبر،  ۵ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم پروتئین، ۱۳ گرم چربی (که ۶ گرم آن امگا ۶ است)، ۱۸  درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین K، ۳۳ درصد از نیاز روزانه بدن به فسفر، ۴۲ درصد از نیاز روزانه بدن به منگنز، ۳۷ درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم، ۲۳ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن، ۱۴ از نیاز روزانه بدن به روی (زینک) و ۱۹ از نیاز روزانه بدن به مس است.
 
تخمه کدو با طبع سرد و‌ تر حاوی مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید‌های چرب اشباع‌نشده،  پتاسیم،  ویتامین B۲ (ریبوفلاوین) و فولات است.
 
این دانه روغنی منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها، منیزیم، روی و اسید‌های چرب است که همگی می‌توانند برای سلامت قلب مفید باشند.
 
مطالعه‌ها نشان داده است که روغن تخمه کدو نیز برای کاهش فشار خون و کلسترول بالا کمک‌کننده باشد.
 
در واقع فشار خون و کلسترول بالا فاکتور‌های خطر مهم برای بیماری‌های قلبی هستند، البته مکمل‌های روغن کدو تنبل فشار خون دیاستولیک را تا ۷ درصد کاهش و کلسترول خوب را نیز در یک دوره ۱۲ هفته‌ای تا ۱۶ درصد افزایش می‌دهند.
 
مطالعات دیگر نشان می‌دهند آنزیم‌های اکسید نیتریک کوجود در روغن مغز تخمه کدو تاثیرات مثبت زیادی بر سلامت قلب دارد و اکسید نیتریک به گسترش عروق خونی، بهبود جریان خون و کاهش خطر رشد پلاک در شریان‌ها کمک می‌کند.
 
افراد مبتلا به دیابت معمولا نگران مواد غذایی مصرفی خود هستند، ولی مطالعه‌های علمی نشان داده است که تخمه کدو تنبل می‌تواند به کاهش قند خون کمک کند.
 
این مساله برای افراد مبتلا به دیابت که ممکن است با کنترل سطح قند خون خود مشکل داشته باشند، مهم است.
 
همچنین مطالعه‌های دیگری در مورد خواص تخمه کدو برای افراد دیابتی نشان داده است که مصرف تخمه کدو و یا مکمل‌های آن باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود، به علاوه محتوای منیزیم بالای تخمه کدو نیز می‌تواند تاثیرات مثبتی بر دیابت داشته باشد.