اخبار خوزستان

پاجوش در بیش از ۹۸ هکتار از مزارع آبادان کشت شد

پاجوش در بیش از ۹۸ هکتار از مزارع آبادان کشت شد

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، حسن دشتی نژاد ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در راستای اجرای طرح کشت توسعه و جایگزینی نخیلات در شهرستان آبادان تا کنون بیش از ۹۸ هکتار پاجوش در قالب توسعه و جایگزینی در مناطق تحت پوشش مراکز خدمات سه گانه کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: طرح توسعه و جایگزینی نخیلات با هدف گسترش سطح زیر کشت و نوسازی باغات، بهبود معیشت و افزایش اشتغالزایی اهالی بومی منطقه در آبادان از اواسط اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی اظهار کرد: متقاضیان کشت پاجوش با مراجعه به مراکز خدمات منطقه خود در اروندکنار ابوشانک و منیوحی می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند و پس از آن پاجوش‌ها از نظر روش کشت اصولی، فواصل استاندار، شرایط تسطیح، پوشش دهی و وزن پاجوش توسط کارشناس مسئول تولیدات گیاهی و مراکز خدمات مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفته و تأیید خواهند شد.

دشتی نژاد با بیان اینکه در این طرح به ازای هر هکتار کشت پاجوش ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان تعلق خواهد گرفت، تصریح کرد: تا کنون ۹ هزار و ۶۱۹ اصله پاجوش در قالب توسعه و پنج هزار و ۴۰۵ اصله در قالب طرح جایگزینی نخیلات توسط ۱۲۹ متقاضی کشت و تأیید شده است.

کد خبر 5775720