اخبار خوزستان

هوشمندسازی یارانه نان و کوتاه شدن دست سودجویان

هوشمندسازی یارانه نان و کوتاه شدن دست سودجویان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از  خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان ، امید جهان‌نژادیان در دوره آموزشی نانوایان اهوازی در اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت : طرح هوشمندسازی یارانه نان، اواخر سال ۱۴۰۰ به صورت آزمایشی در استان زنجان شروع و بعداز یک سال در خوزستان با نصب دستگاه‌های کارتخوان به طور کامل عملیاتی شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح هوشمندسازی سبب جلوگیری از اتلاف منابع، پیشگیری از توزیع آرد خارج از شبکه و قاچاق آن شده است.
جهان نژادیان با بیان اینکه برنامه بعدی دولت، هدفمندسازی توزیع آرد و فروش نان است گفت: هدف این طرح تشویق نانوایانی است که مقبولیت و رضایت بیشتری میان مردم دارند و کسر سهمیه نانوایان متخلف نیز در همین راستا است.
وی در ادامه افزود: هدف نهایی دولت، رساندن نان با قیمت یارانه‌ای به دست مصرف‌کننده واقعی که همان مردم هستند می‌باشد ضمن آنکه از عرضه خارج از شبکه آرد و استفاده‌های نادرست از این کالای اساسی جلوگیری خواهد شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ضمن قدردانی از نانوایانی که نان باکیفیت عرضه می‌کنند گفت: اداره کل غله متولی اصلی واحد‌های خبازی است و باید تلاش کرد با برگزاری کلاس‌های آموزشی بیشتر، نان باکیفیت تری به سفره مردم بگذاریم.
جهان نژادیان همچنین با بیان اینکه خوزستان در سامانه “نانینو” جز استان‌هایی است که کمترین تخلف را داشته بیان‌کرد: برای به حداقل رساندن میزان تخلف، برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف و نظارت مستمر بر واحد‌های خبازی ضروری است.
استان خوزستان ۲ هزار واحد نانوایی فعال دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها