اخبار خوزستان

امروز آخرین مهلت دریافت کارت کنکور/آغاز رقابت داوطلبان از فردا

امروز آخرین مهلت دریافت کارت کنکور/آغاز رقابت داوطلبان از فردا

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، برای شرکت در امتحان لازم است تا پایان وقت امروز سه شنبه ۱۳ تیر به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کدملی، شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه چاپی از برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه نمایند.

داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند مانند گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، دارای ۲ یا ۳ کارت هستند و داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرده است که اطلاعات شناسنامه‌ای از ثبت احوال اخذ شده  و امکان اصلاح این مشخصات وجود ندارد،لذا داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت در این نوع اطلاعات باید به ثبت احوال منطقه خود مراجعه کنند.

همچنین برخی از اطلاعات  مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان نظیر معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و… در سایت سازمان سنجش قابل ویرایش است ولی برای برخی از اطلاعات همچون «عکس اشتباه» یا «فاقد عکس» امکان ویرایش اطلاعات از طریق سایت سازمان سنجش میسر نیست.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی کنکور ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

بطورکلی یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که زنان ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب( ۶۱ درصد) و مردان نیز ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) را تشکیل داده‌اند.

تعداد ۲۴۰ داوطلب نیز در خارج از کشور در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که ۱۴۵ نفر آنها مرد و ۹۵ نفر نیز زن هستند.

کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی در صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیر برگزار می‌شود و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز در عصر روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه به رقابت می‌پردازند.

همچنین داوطلبان دو گروه آزمایشی تجربی و زبان نیز روز ۱۵ تیر ماه آزمون خود را برگزار می‌کنند به این ترتیب که داوطلبان گروه آزمایشی تجربی صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان نیز در عصر پنجشنبه به رقابت خواهند پرداخت.

انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌گیرد و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز نیمه دوم شهریور امسال اعلام می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تغییر گروه آزمایشی، ثبت نام جدید و تغییر حوزه امتحانی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها