اخبار خوزستان

نامدیران تحمیل شده به فوتبال خوزستان…

نامدیران تحمیل شده به فوتبال خوزستان…

سیاوش بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من با تیم شاهین اهواز و جنوب در باشگاه‌های آسیا شرکت کردم و دقیقا هر دو تیم سال بعد از حضور در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا منحل شدند و فولاد خوزستان نیز در سومین دوره لیگ برتر قهرمان شد و سال بعد نیز به لیگ دسته یک کشور سقوط کرد و این تیم با خرید امتیاز یک تیم دیگر مجددا به لیگ برتر برگشت. تمام این‌ها نشان می‌دهد بازیکنان خوزستانی پتانسیل رسیدن به قهرمانی و رتبه‌های بالای فوتبال را دارند اما متاسفانه ضعف در مدیریت ورزش کشور و به ویژه استان خوزستان بیداد می‌کند که تیم های خوزستانی روند ثابتی ندارند و آسانسوری عمل می کنند.

وی ادامه داد: چرا باید افرادی وارد فوتبال خوزستان و بحث مدیریت فوتبال این استان شوند که تا شب معارفه اصلا کسی شناخت آنچنانی از این مدیران ندارد و وقتی این مدیران وارد فوتبال حرفه‌ای می‌شوند با توجه به هجمه رسانه‌ای که در فوتبال وجود دارد، آنقدر از ورود به فوتبال ذوق زده می‌شود که هدف اصلی و آرمان‌های باشگاه را فراموش می‌کند. مدیران ذوق زده ای که هم فوتبال خوزستان درگیر آن ها است و هم نمی توانند کمکی به این رشته کنند.

این پیشکسوت فوتبال خوزستان خاطرنشان کرد: برخی مدیرعامل ها از صبح که از خواب بیدار می‌شوند تا شب دائما در فضای مجازی و رسانه‌ها در حال مصاحبه کردن هستند، در حالی که بحث مدیریت فوتبال آنقدر حساس و استراتژیک است که سالانه دو، سه هزار میلیارد تومان در کشور در این زمینه هزینه می‌کنیم که فکر می‌کنم ۹۰ درصد آن از پول بیت‌المال است. پس باید بدانیم این پول را دست چه کسی می دهیم تا این فوتبال را مدیریت کند. درصد بالایی از جوانان ما عاشق استقلال، پرسپولیس، فولاد، سپاهان و تراکتور هستند و چه کسی باید این جوانان را در همه ابعاد مدیریت کند و آیا مدیرانی که به واسطه راندهای سیاسی وارد فوتبال به ویژه فوتبال خوزستان می‌شوند، می توانند کاری برای این جوانان انجام دهند و اصلا شناختی از فوتبال حرفه‌ای و فرهنگ هواداری دارند؟

وی بیان کرد: متاسفانه حتی به دلیل کم بودن اطلاعات چنین مدیرانی و اینکه رزومه ورزشی ندارند ولی به دلیل همان رانت‌های سیاسی در راس باشگاه‌ها قرار می‌گیرند، این اجازه را هم نمی‌دهند که افراد تحصیلکرده ورزشی کنار باشگاه‌ها قرار بگیرند و تبدیل به آدم‌های خودرایی می‌شوند که خودشان باید حرف اول و آخر را بزنند که البته عمر مدیریت آن‌ها نیز خیلی کوتاه است. به نظر من افرادی که آرزو داشتند یک روز در vip ورزشگاه‌های خوزستان بنشینند یا در کنار ابراهیم تهامی و ایمان مبعلی قرار بگیرند، وقتی در جایگاه مدیریت فوتبال خوزستان قرار می‌گیرند خیلی ذوق زده می‌شوند و تصمیماتی می‌گیرند که دود آن در چشم فوتبال خوزستان و در نهایت به چشم فوتبال ایران می‌رود.

بختیاری‌زاده ادامه داد: تیم ملی ایران در سال‌های اخیر چندین بار در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا شرکت کرده است و می‌خواهم بدانم در این سال‌ها چند فوتبالیست خوزستانی در ترکیب تیم ملی قرار داشته است که باید بگویم صفر.

وی بیان کرد: در این سال‌ها بازیکنان خوزستانی توسط تیم‌های لیگ برتری استان نادیده گرفته شده اند و در عوض شاهد حضور بازیکنان غیربومی بی‌کیفیت با قراردادهای میلیاردی و نجومی در باشگاه های خوزستانی هستیم، بازیکنانی که مربیان غیربومی آن ها را می آورند و وقتی هم در پایان فصل عذر همین مربی خواسته شد با توجه به این که با این بازیکنان قراردادهای یک ساله بسته شده است، می بینیم که تیم های استان خالی از بازیکن می شوند. معتقدم تمام این ها به ندانم کاری نامدیران تحمیل شده به فوتبال خوزستان بر می گردد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بعضا در باشگاه های خوزستانی شاهد مدیرانی با عمر فعالیت یک ساله هستیم؟ خاطر نشان کرد: یکسری افراد وارد این فوتبال می شوند و بعد هم کاری نمی توانند انجام دهند. کاش از این مدیران بپرسند در مدتی که در باشگاه های تحت مدیریت شان کار کردند کدام زیر ساخت را ساخته اند؟ اگر قرار است شرکتی که حامی این تیم ها است، سالی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کند و بعد هم فرد مدیر نتواند کار خاصی در بحث درآمدزایی داشته باشد، این مدیر برای چه در آن باشگاه حضور دارد؟ مدیر باید بتواند ساختار سخت افزاری و نرم افزاری باشگاه را درست کند و طی تعامل با فدراسیون به وضعیت باشگاه و تیم سر و سامان دهد. پس اگر نتواند هر فرد عادی هم می تواند مدیرعامل باشد.

این پیشکسوت فوتبال خوزستان بیان کرد: دو تیپ آدم سمت فوتبال می آید؛ فوتبالیست ها که عاشق این رشته هستند و از کودکی در این رشته بوده اند اما گروه دیگری که خود را به اسم مدیر یا هیات مدیره به فوتبال می چسبانند دو هدف دارند. یک دسته از این دو گروه می خواهند یک شبه دیده و مطرح شوند و یک دسته دیگر هم با اهداف سیاسی وارد فوتبال می شوند که این مساله خود به خود عمر مدیریت آن ها را کوتاه می کند. من معتقدم دود این مهم به چشم فوتبال می رود زیرا فوتبال نیازمند مدیریت های درست با عمر طولانی و ثبات در کار است. فصل گذشته یکی از باشگاه های خوزستانی سه بار در راس باشگاه دچار تغییر شد که حتی فکر می کنم یکی از این مدیرها فرصت نکرد یک استکان چای هم در باشگاه بخورد.

وی گفت: فولاد، نفت آبادان، استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان امیدهای جوانان و نوجوانان خوزستانی هستند و نباید با این نوع مدیریت ها، علاقه مندی مردم خوزستان به بازی گرفته شود. از همه نمایندگان استان در مجلس و استاندار خوزستان می خواهم به این قضیه ورود کنند و نگذارند تنها دلخوشی نوجوانان و جوانان خوزستانی با نامدیریتی در باشگاه های استان و با حضور افراد فرصت طلب در راس باشگاه ها از بین برود. استان خوزستان مهد فوتبال ایران است، اما هر سال باید ناراحت شویم که با این روند مدیریت شدن‌ها به درجات پایین تر سقوط نکند.

انتهای پیام

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها