اخبار خوزستان

لزوم نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه

لزوم نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه

حمید سیلاوی فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان می‌شود.
او با اهدای تعداد کتاب به کتابخانه شهرستان خواستار تحرک و پویایی بیشتر متولیان حوزه کتاب، همکاری و مشارکت نهاد‌های اجرایی شهرستان و بخصوص شهرداری‌ها (با پرداخت نیم درصد سرانه مطالعه) در راستای تشویق مردم به کتابخانه و فرهنگ کتاب خوانی شد.
سیلاوی می گوید: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و بالا بردن میزان کتاب خوانی، باید از ظرفیت آموزش و پرورش سازمان‌های خیریه و … در شهرستان برای برنامه ریزی استفاده کرد.
فرماندار بر ضرورت متناسب سازی کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی با استفاده از ظرفیت خیرین و افراد تحصیل کرده با نیاز‌های مراجعه کنندگان تاکید کرد و گفت: منابع کمک آموزشی و درسی، منابع دیجیتالی و الکترونیکی نیز باید در کتابخانه‌ها در دسترس باشد و ادارات شهرستان نیز مکلف به راه اندازی قفسه کتابخوانی در محل‌های مراجعه ارباب رجوع هستند.
به گفته فرماندار دشت آزادگان در شهرستان بستر‌های مناسبی جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی وجودارد که باید حد اکثر استفاده را از آن‌ها کرد. باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها