اخبار خوزستان

توزیع کود شیمیایی برای کشت تابستانه در خوزستان

توزیع کود شیمیایی برای کشت تابستانه در خوزستان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، علیرضا فلاطون به برگزاری همایش یک روزه آموزشی و ترویجی معرفی سبد کود‌های کشاورزی غیرتکلیفی با حضور ۱۵ تولیدکننده داخلی کود‌های کشاورزی و دانش بنیان در دزفول اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف دستیابی به طرح خودکفایی کود‌های کشاورزی، حمایت از شرکت‌های تولید کننده کود‌های کشاورزی غیرتکلیفی و دانش بنیان و همچنین آشنایی کارگزاران و کشاورزان با تولیدکنندگان داخلی کود‌های کشاورزی غیر یارانه‌ای و افزایش دانش روز کشاورزان برگزار شد.
 
وی افزود: این همایش باعث عرضه کود و سموم کشاورزی بدون واسطه و با کیفیت به کشاورزان، باغداران، کارگزاران خصوصی و تعاونی‌ها و افزایش دانش آن‌ها درمصرف بهینه کود کشاورزی می‌شود.
 
فلاطون ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور با انعقاد تفاهم نامه با ۱۲۰ شرکت تولید کننده ودانش بنیان در سطح کشور با افزودن بیش از یکهزار و ۲۰۰ نوع محصول تولیدی کود‌های کشاورزی غیریارانه‌ای به سبد کودی گام مهمی در خودکفایی کشور برداشته است.
 
معاون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این شرکت پارسال ۳۷۱ هزارتن کود شیمیایی یارانه‌ای براساس صدور حواله الکترونیک به وسیله ۲۵۰ کارگزار خصوصی و تعاونی میان کشاورزان استان توزیع است که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.
 
به گفته فلاطون؛ امسال نیز برای کشت‌های تابستانه براساس الگوی کشت، ۱۰۵ هزار تن کود شیمیایی یارانه‌ای از طریق کارگزاران براساس صدور حواله الکترونیک توزیع خواهد شد.
 
وی می‌گوید: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خوزستان، امسال یکهزار و ۲۰۰ تن گندم بذری از کشاورزان خریداری کرده است که پس از بوجاری به عنوان گندم گواهی شده براساس معرفی نامه جهاد کشاورزی به کشاورزان توزیع می‌شود.
 
فلاطون با بیان اینکه پارسال ۸۵۰ تن گندم بذری از کشاورزان خریداری شده است، گفت: این شرکت در این مدت ۱۲ هزار لیتر سموم کشاورزی توزیع کرده است.
 
سالانه حدود ۳ میلیون تن محصول زراعی و باغی در شهرستان دزفول تولید می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها