اخبار خوزستان

مساعدت‌های کمی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی می‌شود

مساعدت‌های کمی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی می‌شود

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم سمیری بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست شورای راهبردی پایگاه‌های قرآنی خوزستان تاکید کرد: براساس رصدی که در کل استان داشته‌ام اقدامات بسیار خوبی در راستای برپایی جشن بزرگ غدیر صورت گرفته که این لطف پروردگار به ما است تا بتوانیم برای حضرت امیرالمومنین علی (ع) قدم کوچکی برداریم.
مدیرکل ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان افزود: جهاد تبیین وظیفه‌ای بر گردن همه ما است و جهاد تبیین چیزی جز عدم اطاعت از کافرین و دشمن نیست.
مدیرکل ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه سه نوع جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر داریم، گفت: جهاد اصغر مبارزه با جنگ است، جهاد اکبر جهاد نفس است و جهاد کبیر بی اطاعتی از دشمن و مقابل آن ایستادن است.
مدیرکل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه خوزستان مهد فعالیت‌های قرآنی است، عنوان کرد: جلسات و برنامه‌های قرآنی در سراسر استان در حال انجام است که از جمله آنها می‌توان به دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان، لشکرآباد و دیگر مناطق اهواز اشاره کرد؛ البته مقدار این فعالیت‌ها نسبت به قبل کمتر شده که می‌توان علت آن را برهم ریختن تعادل و نبود برنامه‌ریزی دانست.
حجت الاسلام سمیری با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر مسجد باید یک پایگاه قرآنی شود، اظهار کرد: امسال شعار نظام این است که همه فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی به مساجد بر گردد که ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به این مسئله لبیک گفته و برای برگزاری چندین برنامه قرآنی گام برداشته‌اند.
وی افزود: ستاد فهمای خوزستان به طبع از کشور در این راستا اقداماتی انجام داده که از جمله آن می‌توان به تشکیل جلسات شورای قرآنی اشاره داشت که با حضور متخصصان قرآنی در ادارات برگزار شده تا با این تعاملات بتوانیم کارها را به سرانجام برسانیم.
مدیرکل ستاد فهمای خوزستان ادامه داد: در راستای برنامه‌های ستاد تفاهم نامه‌هایی با فنی حرفه‌ای، نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها بسته شده و امروز با کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم نامه‌ای منعقد خواهد شد.
حجت الاسلام سمیری با اشاره به جشنواره مدهامتان اظهار کرد: درخواست داریم که به این مسابقه و جشنواره به‌صورت ویژه نگاه شود؛ اکنون به دنبال آن هستیم تا امسال نیز میزبان و مجری برگزاری این جشنواره کشوری باشیم زیرا ظرفیت خوبی برای شکوفایی استعدادهای خوزستان است.
وی گفت: با وجود اینکه خوزستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی دارد اما در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی مساعدت‌ها کم است و آنطور که باید انجام نمی‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها