اخبار خوزستان

نابسامانی بازار مرغ در خوزستان به دلیل نبود تناسب در میزان تولید و مصرف

نابسامانی بازار مرغ در خوزستان به دلیل نبود تناسب در میزان تولید و مصرف

به گزارش خوزستان خبر به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، سعید حسینی نژاد در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: میزان تولید مرغ در مرغداری‌های استان متناسب با نیاز جمعیت حدود ۵ میلیون نفری نیست و به عبارتی با موازنه منفی در تامین گوشت مرغ مواجه هستیم.
 
وی با اشاره راهکار‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای رفع مشکل کمبود مرغ و نوسان و افزایش بی رویه قیمت آن، افزود: خرید و ورود مرغ تولیدی مازاد بر نیاز استان‌های همجوار با جمعیت کمتر به عنوان راهکاری کوتاه مدت درحال اجرا است.
 
حسینی نژاد درخصوص راهبرد میان مدت و بلندمدت می‌گوید: براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، تعداد زیادی از متقاضیان راه اندازی واحد‌های مرغداری در خوزستان در مرحله دریافت مجوز فعالیت هستند و یا مجوز دریافت کرده اند که با تامین نقدینگی، این واحد‌های تولیدی به تدریج وارد چرخه تولید می‌شوند و به صورت اساسی مشکل تامین مرغ در استان حل خواهد شد.
 
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان قرارداشتن در فصل گرم سال را از دیگر عوامل موثر در میزان تولید مرغ عنوان کرد و ادامه داد: باتوجه به اینکه خنک کننده‌های مرغداری‌ها از نوع تبخیری و شبیه به کولر آبی هستند، در شرایط گرم کارایی چندانی ندارند و سبب کاهش میزان تولید می‌شود که همه مشکلات یاد شده با افزایش تعداد واحد‌های مرغداری رفع خواهند شد.
 
این مقام مسئول درخصوص توزیع مرغ منجمد در بازار استان گفت: براساس سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی، از ذخایر راهبردی مرغ منجمد در فروردین و اردیبهشت ماه استفاده شد و هر زمان که نیاز باشد این محصول در بازار می‌شود.
 
حسینی نژاد درباره وضعیت تامین و توزیع نهاده‌های دامی در خوزستان می‌گوید: باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از نهاده‌های دامی و کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می‌شوند، با استفاده از سامانه‌های مربوط، با قیمت مناسب در اختیار دامداران و مرغداران قرار می‌گیرند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها