اخبار خوزستان

مجوز راه اندازی پردیس علم و فناوری کشاورزی و صنایع غذایی در خوزستان

مجوز راه اندازی پردیس علم و فناوری کشاورزی و صنایع غذایی در خوزستان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان، محمد راضی جلالی گفت: در نشست با مسئولان ذیربط پیگیری‌های لازم برای راه اندازی پردیس علم و فناوری کشاورزی و صنایع غذایی انجام و قراردادی بین پارک علم و فناوری و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان امضا شده است.

وی افزود: این پردیس قرار است در یک مجموعه ۴۸ هکتاری با زیرساخت‌های مناسب در شهر ویس از توابع شهرستان باوی که سال‌ها بدون استفاده باقی مانده بود، راه اندازی شود.
راضی جلالی گفت : این پردیس بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و پارک علم و فناوری مشترک است به گونه‌ای که براساس دستورالعمل، مالکیت آن در اختیار دانشگاه و مدیریت آن برای پنج تا هفت سال در اختیار پارک است.
رییس پارک علم و فناوری خوزستان تصریح کرد: امکان استقرار شرکت‌های فناور، دانش بنیان و صنایع غذایی دراین پردیس وجود دارد و می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره‌مند شد.
وی افزود: راه اندازی این پردیس در اشتغال‌زایی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی با توجه به ظرفیت شهر ملاثانی موثر است.
درحال حاضر حدود ۴۰۰ شرکت فناور زیر مجموعه پارک علم و فناوری خوزستان فعالیت دارند که ۱۱۷ مورد از آن‌ها دانش بنیان هستند.
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان یکی از مراکز عمده آموزشی و تحقیقاتی کشاورزی در منطقه جنوب کشور به شمار می‌رود که دارای ۹۲ نفر عضو هیات علمی و ۲ هزار و ۸۵۶ نفر دانشجوی در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است که در قالب سه دانشکده، ۱۳ گروه آموزشی و ۵۳ رشته-گرایش تحصیلی به انجام فعالیت‌های علمی فعال است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها