اخبار خوزستان

ادامه فرآیند سوال از شهردار اهواز چه می‌شود؟

ادامه فرآیند سوال از شهردار اهواز چه می‌شود؟

سید محمدجواد رضوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری جلسه طرح سوال از شهردار اظهار کرد: نمی‌دانم چرا ما از اینکه کسی ما را نصیحت می‌کند، آشفته می‌شویم در حالی که این طرح سوال، حق قانونی اعضای شورای شهر است.

وی افزود: اینکه بالاخره بعد از سه ماه طرح سوال انجام شده نیز خوب است. اگر روز اول که طرح سوال مطرح شد و می‌گفتند شهردار بیاید جواب بدهد، این کار انجام می‌شد شاید مساله‌ای رخ نمی‌داد که آشفتگی ایجاد کند.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: دو سال از عمر این شورا گذشته است و اگر بگوییم در این مدت هیچ اتفاقی نیفتاده است به معنای این است که باید در شهرداری بسته باشد.

رضوی عنوان کرد: بر اساس قانون با امضای یک سوم اعضای شورا می توان درخواست استیضاح شهردار را انجام داد که اگر بحث استیضاح را یک پروژه مستقل بدانیم باید رای‌گیری انجام شود. 

بیشتر در این باره: 

سوال از شهردار اهواز درباره کارهای انجام‌ نشده است/ جواب‌ها بررسی می‌شوند  

شهردار اهواز در پاسخ به سوال‌های شورا چه گفت؟  

به هیچکس اجازه دخالت در انتصابات شهر را نمی‌دهم / دست ما را بگیرید تا حق اهواز را بگیریم 

ابلاغ نامه طرح سوال شورا به شهردار اهواز

تذکر به شهردار اهواز تکرار می‌شود/ مسیرهای خلاف در مدیریت شهری باید بسته شوند 

چرا خریدهای شهرداری اهواز از اصفهان انجام می‌شود؟/مشاهده مصادیق بی‌انضباطی مالی در بدنه شهرداری 

عضو شورا: استیضاح شهردار اهواز را پیگیری می‌کنم

وی افزود: اگر بحث استیضاح، فرآیندی در ادامه تذکر و طرح سوال است، رای‌گیری موضوعیت ندارد زیرا اگر در این جلسه رای‌گیری انجام شود و دیگر اعضای شورای شهر (اکثریت مطلق) از پاسخ شهردار قانع شوند، تکلیف امضای یک سوم اعضای شورای شهر که در ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران عنوان شده است، چه می‌شود؟

عضو شورای شهر اهواز گفت: باید توجه شود وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها همان اندازه می‌دانند که ما می‌دانیم، بنابراین باید استفسار از مجلس شورای اسلامی که قانونگذار است یا شورای نگهبان که تعیین‌کننده قانون است، انجام می‌شد.

رضوی در خصوص وضعیت بررسی پاسخ شهردار بیان کرد: عضو شورای شهر که سوالات را مطرح کرده است باید جواب‌های شهردار را بررسی کند و سپس بگوید که قانع شده است یا نه و پس از آن در مورد ادامه فرآیند موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: در خصوص ادامه فرآیند، اختلاف نظر وجود دارد؛ برخی اعضا معتقد هستند که اگر عضو سوال‌کننده قانع نشد باید کل اعضای شورای شهر برای ادامه فرآیند تصمیم‌گیری کنند اما برخی معتقدند که در صورت قانع نشدن عضو شورا و امضای طرح استیضاح توسط پنج نفر، طرح استیضاح شهردار رقم می‌خورد.

رضوی گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه به هفته آینده و پس از اعلام نظر عضو شورای سوال‌کننده، موکول شده است.  

انتهای پیام 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها