اخبار خوزستان

شناسایی ۳۰ مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در خوزستان

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خوزستان از فعالیت ۷۵ مرکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد در خوزستان خبر داد.
 علی حسن‌زاده در نشست خبری که امروز (۲۶ تیرماه) به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با اشاره به نقش اورژانس اجتماعی در بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: اورژانس اجتماعی برای اقدام سریع راه‌اندازی شده است و به این منظور شماره تماس ۱۲۳ در نظر گرفته شده است.
به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، وی با اشاره به فعال بودن اورژانس اجتماعی در ۲۱ شهرستان خوزستان، افزود: هدف این اورژانس پیشگیری از برخی مسائل از جمله کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری و خودکشی است و به محض تماس فردی، در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم انجام می‌شود.
فعالیت ۷۵ مرکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد در خوزستان
حسن‌زاده در خصوص فعالیت مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد (مراکز ترک اعتیاد معتادان خود معرف) بیان کرد: ۷۵ مرکز ماده ۱۵ برای ترک اعتیاد افرادی که به صورت اختیاری به این مراکز مراجعه می‌کنند، در خوزستان وجود دارد اما مراکزی نیز به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند و کار آن‌ها با مراکز ماده ۱۵ اشتباه گرفته می‌شود.
سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی خوزستان افزود: شاید در یک مرکز غیرمجاز مسائلی مانند کتک‌درمانی و اعمال خاصی اتفاق بیفتد اما چنین مواردی در مراکز مجاز رخ نمی‌دهد.
شناسایی ۳۰ مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد در خوزستان
وی با اشاره به شناسایی ۳۰ مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد و تعطیلی آن‌ها گفت: میزان شیوع (مصرف) مواد مخدر (اعتیاد) در خوزستان ۵.۴ درصد است یعنی به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۵ معتاد وجود دارد و باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز ماده ۱۵ داشته باشیم. البته اکنون نیز وضعیت به گونه‌ای نیست که فردی برای ترک اعتیاد مراجعه کند و بگوییم جا نداریم اما اگر همه همزمان مراجعه کنند، قطعا ظرفیت آن را نداریم.
حسن‌زاده با اشاره به تعطیلی برخی مراکز ماده ۱۵ به دلیل انجام تخلفات گفت: در خوزستان ۱۲۴ مرکز سرپایی درمان اعتیاد از طریق دارودرمانی نیز فعال هستند.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها