اخبار خوزستان

۹۱۰ خانواده خوزستانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان اهواز

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با تاکید بر ضرورت توجه به خانواده زندانیان، گفت: در حال حاضر ۹۱۰ خانواده تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان اهواز هستند.
صادق جعفری چگنی در نشست هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان اهواز، که با موضوع بررسی اقدامات و افزایش خدمات قابل ارائه به خانواده زندانیان برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر وظیفه‌ای که نسبت به مجرمان از جمله اصلاح، بازپروری و بازگشت سالم آنان به جامعه برعهده داریم، توجه ویژه‌ای هم به خانواده‌های زندانیان مدنظر است که در این رابطه تلاش شده است در زمینه‌های مختلف از جمله امور فرهنگی و آموزشی نسبت به این گروه، اقداماتی انجام شود.  
به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا به نقل از دادگستری خوزستان، رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان اهواز هم چنین با تاکید بر اصل فردی بودن مجازات و با بیان اینکه خانواده‌ زندانیان باید کمترین میزان آسیب را متحمل شوند، گفت: از ابتدای سال تا کنون ۹۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند زندانیان توزیع شده است.
دادستان اهواز هم‌چنین با اشاره به اینکه با زندانی شدن یک فرد، خانواده وی و جامعه مرتبط با او به نوعی دچار آسیب می‌شوند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه ماهانه، به حساب خانواده‌های تحت پوشش این انجمن واریز شده است.
جعفری چگنی افزود: هم‌چنین به منظور تحکیم خانواده و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، پنج باب خانه برای خانواده‌های نیازمند زندانی به مبلغ یک میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال اجاره و تحویل آنان شد.
وی حمایت و دستگیری از خانواده زندانیان را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در جامعه کنونی دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا ۱۲۰ نفر از زندانیان واجد شرایط با تامین مناسب قضایی و در راستای کمک به اشتغال و کسب درآمد، اشتغال به کار گرفته و مشغول به‌کار شدند.
جعفری چگنی یادآور شد: ۹۶ میلیون تومان نیز به منظور حمایت از فرزندان معلول زندانیان به حساب خانواده آنان واریز شد. در این مدت پنج نفر از زندانیان نیازمند نیز با پرداخت مبلغ ۵ میلیارد ۶۰۰ میلیون ریال، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency – استان ها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها