اخبار خوزستان

دانش بنیان‌ها می‌توانند مرز‌های تحریم را بشکنند 

۱۲:۱۴ – ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۸۴۹۷۱۵۰ ۱۲:۱۴ – ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۸۴۹۷۱۵۰ خوزستان اهواز نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF مدیرکل صنعت، معدن وتجارت خوزستان: دانش بنیان‌ها می‌توانند مرز‌های تحریم را بشکنند  خوزستان اهواز نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF فلاح گفت: گفت: مابعنوان متولی بخش صنعت اعلام می‌کنیم که برخی مسیر‌ها باید اصلاح بشوند و مکانیزم‌اصلاح هم رویکرد به سمت شرکت‌های دانش بنیان است.
حمیدرضا فلاح مدیر کل صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت: امروز ۱۵۰ واحد صنعتی ما در توسعه فضای دانش بنیان کار‌های بسیار خوبی را پیش بردند و حدود ۴۵۰ واحد فنی و مهندسی هم شکل گرفته است.
او می‌گوید: ارزش افزوده و زنجیره‌های ارزشی که داریم بر روی آن‌ها کار می‌کنیم باید تقویت شود و باید از طریق مطالعات هزینه‌های تمام شده نیز کاهش یابد.
به گفته او شرکت‌های دانش بنیان واقعی دربهبود راندمان و کاهش هزینه میتوانند کمک کنند و ما هم درحال انتقال منابع به این سمت و سو هستیم.
مدیرکل صمت خوزستان گفت: امروز در شرکت‌های پتروشیمی فضایی ایجاد شده تا پلیمر‌های با گرید‌هایی که ارزش افزوده بالا داشته و قابل رقابت نیز باشند تولید کرد که از آن میتوان به پلیمر‌های پزشکی و سایر حوزه‌هایی که پرمصرف هستند اشاره کرد.
 فلاح می گوید: در حوزه‌های دیگری که باید ورود کنیم حوزه معادن است که درسال‌های گذشته مطالعه عمیقی روی آن‌ها صورت نگرفته و اساساً توجهی به استان‌هایی مانند خوزستان برای مطالعات و اکتشاف عرصه‌های جدید نشده بود.
این مقام مسئول گفت: امسال با اعتبار ۴۰۰ میلیاردتومانی که برای بحث مطالعات در حوزه معادن در کشور دیده شده سعی می‌کنیم که به صورت ویژه مطالعات را پیش ببریم؛ اما اینجا هم نیاز است تا باتوجه به اینکه زمان زیادی گذشته است، برای تقویت بازار این حوزه نیاز داریم تا میان بری بزنیم به سمت شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نوآور تا از ظرفیت آن‌ها برای بهبود و رشد این حوزه استفاده شود.وی گفت:ما شرکت‌های دانش بنیانی داریم که مصداق بارز توانایی‌هایی بودند که دراستان ایجاد شدند که امروز در مواردی مانند هایتک پزشکی که در دزفول درحال تولید است وبه کشور‌هایی صادر میشود که ایران را شدیداً تحریم کرده اند، ولی به واسطه نیازی که به این محصول موردنیاز اتاق عمل وجود دارد، بدون توجه به تحریم‌ها در حال صادرات این مصول هستند.مهندس فلاح درپایان با اشاره به برتری قدرت علم در دنیلی امروز خاطرنشان کرد:این قدرت علم است که امروزه نشان می‌دهد به واسطه دانش بنیان بودن و موردنیاز بودن میتواند مرز‌های تحریم را هم پشت سر بگذارد. باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها