اخبار خوزستان

نهایی شدن سند توسعه اقتصاد دریامحور ۷ استان شمالی و جنوبی کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار خوزستان از نهایی شدن سند توسعه اقتصاد دریامحور و قرارداشتن در مرحله ابلاغ به ۷ استان جنوبی و شمالی کشور از جمله خوزستان خبر داد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، محمد راضی جلالی اقتصاد دریامحور را یکی از موضوع‌های مهم مورد پیگیری در کشور و استان خوزستان عنوان کرد و گفت: سند توسعه اقتصاد دریامحور تقریبا نهایی شده و برای ابلاغ به ۷ استان دریایی کشور از جمله؛ خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در جنوب و گیلان، مازندران و گلستان در شمال آماده شده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌هایی از جمله؛ پرورش ماهی در قفس، گردشگری دریایی و مسافرت‌های کوتاه مدت به اشتغال و تولید کمک می‌کند، افزود: با کمک ظرفیت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و مرکز رشد، تلاش بر این است مجوز پردیس علم و فناوری دریا دریافت شود که از حضور شرکت‌های فناور نیز می‌توان بهره گرفت.
راضی جلالی با اشاره به اینکه ارتباط خوبی میان دانشگاه‌های خوزستان و پارک علم و فناوری در مجموعه‌های مختلف از جمله طرح دستیار فناور وجود دارد که رضایت دانشجویان و شرکت‌ها را به دنبال داشته است، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ شرکت فناور زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان در حوزه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی و کشاورزی و آی تی و زیست فناوری و … فعالیت می‌کنند که ۱۳۰ مورد دانش‌بنیان هستند و سیاستگذاری بر این است که از ظرفیت این تعداد شرکت برای زنجیره ارزش بهره بگیریم.
وی در خصوص پردیس‌های علم و فناوری می‌گوید: در حال حاضر یک پردیس مستقل در دانشگاه شهید چمران و یک پردیس انرژی در دانشگاه آزاد فعال است و مجوز پردیس کشاورزی و صنایع غذایی مشترک با دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و پارک علم و فناوری خوزستان دریافت شده است.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها