اخبار خوزستان

ایمن سازی بیش از ۳۸۰ هزار نوبت سر دام در ایذه

سرپرست اداره دامپزشکی ایذه از واکسیناسیون بیش از ۳۸۰ هزار نوبت دام بر علیه بیماری آبله و بروسلوز در شهرستان خبر داد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، داریوش شاهپری گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری واکسیناسیون آبله و بروسلوز در استان خوزستان، بیش از ۳۸۰ هزار نوبت سر دام سبک در مقابل بیماری واگیر دار دامی و مشترک میان انسان و حیوان در مناطق روستایی و عشایری ایمن شدند.
وی افزود: این حجم از ایمن سازی با استفاده از توان اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی ایذه به صورت کاملا رایگان انجام شد.
شاهپری ادامه داد: بیماری آبله جزء بیماری‌های ویروسی و بسیار واگیر نشخوار‌کنندگان کوچک بوده که موجب ایجاد علائمی نظیر تب، ضایعات پوستی علائم تنفسی، اسهال، لاغری، سقط جنین می‌گرددو همچنین موجب زیان‌های اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به کیفیت پوست و پشم، کاهش وزن می‌گردد.
سرپرست اداره دامپزشکی ایذه در پایان از دامداران خواست همکاری لازم را با اداره دامپزشکی و گروه‌های واکسیناسیون داشته باشند و جهت هماهنگی و اطلاع از زمان واکسیناسیون دام خود به اداره دامپزشکی یا مراکز مایه کوبی مراجعه کنند.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها