اخبار خوزستان

دزفول برای عزاداری امام حسین (ع) سیاهپوش شد

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار خبرآنلاین، این روزها در شهرستان دزفول همچون سالهای گذشته به استقبال ماه محرم رفته و نوای طبلها با غربت شهید نینوا همنوا شده است.
فصل دلدادگی عاشقان حسین(ع) فرا رسیده و شهرستان دزفول یکپارچه سیاهپوش شده است تا به آنجا که در و دیوار شهر به رنگ عزا در آمده و نوای عاشورایی دیگر بر طبلها و سنج ها کوبیده شده است.
همه ساله چند روز مانده به ماه محرم، مردم شهرستان دزفول با آماده سازی و نصب پرچم های سبز، سیاه و قرمزبرای استقبال از ماه محرم آماده می شوند و خیابان ها،کوچه ها، حسینه ها و تکایای حضرت سیدالشهدا(ع) برای مراسمات عزاداری و سوگواری آن حضرت و یاران باوفایش آماده می کنند.
امسال نیز نوجوانان و جوانان هیئت های مذهبی شهرستان دزفول با حضور داوطلبانه در حسینه ها و تکایا با نصب پرچم ها، بنرها، و علم های حضرت سید الشهدا(ع) وحضرت ابوالفضل العباس(ع) و سیاه پوش کردن مساجد به استقبال از ماه محرم رفتند.
دسته جات و هیئت های مذهبی در تدارک تهیه لوازم طبخ نذورات در ماه محرم بوده و خود را برای پذیرایی از عزاداران و میهمانان سوگوار آقا اباعبدالله الحسین(ع) آماده می کنند.
تکیه ها و حسینیه های سطح شهرو روستاها شهرستان دزفول آب و جارو شده، منبرها با عود و عنبر عطرآگین شده اند و صدای نوحه خوانی مداحان در شهرو روستاها پیچیده است.
مردم عزادار شهرستان دزفول با تمیز کردن برای برپا کردن تکایاهای کوچک و بزرگ خود و تدارک شمع و عود و عنبر و گلاب برای پذیرایی از عزاداران حسینی به استقبال از محرم رفته و خود را برای یک محرم عزاداری دیگر آماده کرده اند.
معابر سطح شهر سیاهپوش شده و لباس عزا برتن کرده اند، زنجیرها و لباس های مشکی کودکان از بقچه ها بیرون آورده شده اند و همه در تدارک ماه عزای سرور و سالار شهیدان عالم سهم ارادت خود را ادا می کنند.
از کنار مساجد و معابر دزفول که گذر می‌کنی مردمانی را می‌بینی که در تلاش و تکاپو هستند شهر را مهیای ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر ماه رشادت ایثار و گذشت و سربلندی اسلام کنند.
خبرنگار:مهدی حلاج خوب

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1791009

استان خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها