اخبار خوزستان

پیگیری تبدیل مدرسه «مهرگان» آبادان به موزه تعلیم و تربیت خوزستان

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به استناد قانون مصوب مجلس، تهیه و اجرای طرح‌های لازم به منظور حراست، حفاظت، تعمیر مرمت و احیای آثار، بناها و مجموعه‌های با ارزش فرهنگی و تاریخی یکی از وظایف و الزامات قانونی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
وی افزود: مدرسه تاریخی مهرگان، یکی از بناهای با ارزش شهرستان آبادان است که تاریخ احداث آن به سال ۱۳۲۶ می‌رسد و به عنوان نمادی از تعلیم و تربیت نوین در سطح شهرستان، استان و کشور شناخته می‌شود.
نماینده مردم آبادان در مجلس توضیح داد: این بنای تاریخی که در خیابان دبستان قرار دارد و یکی از ۶ مدرسه‌ای است که در این شهر و در سال ۱۳۸۲ با شماره ۸۳۵۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید، نیازمند مرمت و توجه ویژه‌ای از نظر استحکام سازه و بنا است.
مولوی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد کارشناسان، مدرسه تاریخی مهرگان آبادان با همکاری وزارت آموزش و پرورش این پتانسیل را دارد که به موزه تعلیم و تربیت خوزستان تبدیل شود.
وی عنوان کرد: از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست کردم تا اقدامات لازم را برای مرمت علمی و احیای دقیق مدرسه تاریخی مهرگان آبادان از سوی این وزارت انجام شود.

کد خبر 5839898

خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency – استانها > خوزستان

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها