اخبار خوزستان

اطلاعیه فراجا خوزستان در خصوص ماه محرم

فرماندهی انتظامی خوزستان در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت ایام محرم اعلام کرد:با بسیج امکانات ضمن پاسداشت حماسه با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد.  به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، محرم، ماه بصیرت، شکوفایی معنوی، سوگواری خردمندانه و ماه عشق الهی است. ماه رشد و بالندگی و اندیشیدن، مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و عاشورا نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ اسلام است.
این  اطلاعیه می‌افزاید: عاشورا صحنه‌ای از مظلومانه‌ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، درس مبارزه با “خودپرستی”، “ظلم” و “خودکامگی” با خون نگاشته شد. حال و هوای محرم الحرام و واقعه حماسی عاشورا، دل عاشقان اباعبدالله (ع) را بی تاب کرده و دلسوختگان و شیفتگان مکتب حسینی (ع) در لبیک به ندای “هل من ناصر ینصرنی” به سوگ و ماتم می‌نشینند.
فرماندهی انتظامی استان خوزستان در این اطلاعیه افزوده است: همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی و با بسیج امکانات ضمن پاسداشت حماسه عظیم و باشکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد.
فراجا خوزستان در این اطلاعیه تاکید کرده است :از پیروان صدیق و دلداده اباعبدالله علیه السلام انتظار می‌رود که نه تنها خود را از دست یازیدن به کنش‌ها و اقداماتی که موجب وهن آن قیام راستین و خدایی می‌شود اجتناب ورزند، بلکه با زبان دین و بهره گیری از اصول روشنگری دینی، دیگران را نیز از انجام کنش‌های غیر عقلانی و انحراف آمیز، نظیر قمه زنی و بهره گیری از آلات و ادوات نامتعارف و موسیقی‌ها و آهنگ‌های وهن آمیز نهی نمایند.
همچنین در اطلاعیه فراجا خوزستان آمده است: نیازی به یادآوری نیست که پاسداشت بزرگی و عظمت نهضتی همچون نهضت عاشورا جز با اقدامات عقلانی، هوشمندانه و بزرگ منشانه میسر نخواهد شد. از همین رو از همگان انتظار می‌رود در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، آن گونه عمل کنند که در شأن آن نهضت ماندگار و عظیم تاریخی و دینی است. همچنین فرماندهی انتظامی خوزستان از شهروندان خواست به موارد زیر توجه داسته باشند:
۱ ـ ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودرو‌ها بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر استان بیافزایند، به همین سبب به شهروندان محترم توصیه می‌شود با کارکنان فرماندهی انتظامی خوزستان در این ایام مثل همیشه همکاری مسئولانه داشته باشند.
 
۲- از مسئولان هیئت‌های عزاداری و تکایا درخواست می‌شود از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می‌شود، اجتناب ورزند.
 
۳- از همه دسته‌های عزاداری، به ویژه آن‌هایی که شب هنگام در معابر عمومی به عزاداری می‌پردازند توصیه موکد می‌شود که در بهره گیری از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد سالمند و … را بنمایند. 
 
فراجا خوزستان در پایان این اطلاعیه آورده است: مراکز ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم شریف و مؤمن جامعه خواهند بود.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها