اخبار خوزستان

پارسال۸۸ نفر براثر تصادف در ایام اربعین در مبادی ورودی خوزستان فوت شدند

۲۱:۴۶ – ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۸۴۹۷۶۷۷ ۲۱:۴۶ – ۲۷ تير ۱۴۰۲ ۸۴۹۷۶۷۷ خوزستان اهواز نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF پارسال۸۸ نفر براثر تصادف در ایام اربعین در مبادی ورودی خوزستان فوت شدند خوزستان اهواز نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: سال قبل در کل مبادی ورودی به مرز‌های استان در ایام اربعین ۸۸ فوتی و تصادف داشتیم که این آمار باید در امسال کمتر شود.
محمد خانچی در نشست ستاد اربعین در محل استانداری خوزستان گفت: پارسال بیش از ۵۰۰ هزار نفر به صورت رفت و برگشت از مرز چذابه تردد داشتند که این آمار امسال با توجه به تردد اتباع خارجه بیشتر خواهد شد.
او  افزود: امسال قرار است ۵۰۰ هزار نفر اتباع خارجه از مرز‌های استان تردد کنند که نشان می‌دهد کار ما بسیار سنگین‌تر است.
معاون عمرانی استاندار خوزستان می‌گوید: بحث تردد اتباع خارجه از مرز چذابه، تمام معادلات و برنامه‌های ما را تحت تاثیر قرار داد که لازم است همه دستگاه‌ها با تلاش بیشتری کار کنند تا زمان را از دست ندهیم.
آقای خانچی گفت: با توجه به اینکه عاشورا و تاسوعا نزدیک است، در این ایام نباید سازه‌ای روی زمین داشته باشیم و باید نقاط ضعفمان را در ۲ پایانه ترمیم کنیم.
او  افزود: تعداد محدودی سردخانه و یخچال در حال تهیه شدن است تا کار‌ها پیش برود همچنین در بحث عبور اتباع خارجه در مرز چزابه، بررسی‌های لازم انجام شده و تمام برآورد‌های ما باید بازنگری شود.
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: امسال علاوه بر هلال احمر، اورژانس هم باید تا فاصله ۱۰ کیلومتری پایانه‌ها حضور داشته باشد؛ همچنین با عنایت وزیر کشور، یک مجموعه رفاهی در مرز چذابه احداث می‌کنیم که کار آن شروع شده و امیدوارم به زودی تکمیل شود.
محمد خانچی با اشاره به افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در مرز چذابه افزود: قطعا اسکان همه مجموعه‌ها از جمله افراد یگان ویژه در اولویت است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.
او گفت: پارسال در کل مبادی ورودی به مرز‌های استان در ایام اربعین ۸۸ فوتی و تصادف داشتیم که عموما در برگشت از سفر بودند لذا امسال باید به گونه‌ای سفر زائرین را مدیریت کرد تا کمتر شاهد حوادث باشیم.
معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: خوشبختانه بحث آبرسانی به پایانه‌های مرزی، با برنامه جلو می‌رود هر چند اعتبارات لازم در این حوزه به کندی تزریق می‌شود. نیاز است برای اتمام پروژه‌ها شبانه روز کار شود تا در زمان موعد پروژه‌ها به پایان برسد.
آقای خانچی گفت: در جلسه قبل پیشرفت فیزیکی ۱۸۶ پروژه مرتبط با اربعین در استان حدود ۲۷ درصد بود، ولی در این جلسه این میزان به ۴۱ درصد افزایش یافته است. باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها