اخبار خوزستان

تاکید بر تکمیل طرح های عمرانی اربعین تا نیمه مرداد در خوزستان

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان خطاب به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی : تمام پروژه‌های عمرانی مرتبط با اربعین باید تا ۱۵ مردادماه به پایان برسد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان، ولی‌الله حیاتی روز سه‌شنبه در نشست ستاد اربعین خوزستان اظهار کرد: در مرز شلمچه و چذابه تمهیدات لازم برای عبور آسان و با امنیت زائرین در حال انجام است و دستگاه‌ها و کمیته‌ها پای کار هستند.

وی افزود: تقاضا داریم ۱۵ مردادماه پایان عملیات اجرایی اربعین باشد و مثل سال گذشته نشود که زائرین در حال عبور باشند و کار‌ها هنوز ادامه داشته باشد.
حیاتی به صدور کارت‌های تردد به ۲ مرز شلمچه و چذابه اشاره کرد و گفت: از هفته آینده این کارت‌ها آماده می‌شود تا زمینه تردد دوستان به مرز تسهیل شود، کمیته مشارکت‌های مردمی ما که اساسی‌ترین وظیفه آن تامین آذوقه زائرین است، اقدامات مفیدی انجام داده است.
وی افزود: تاکنون پیگیری دستگاه‌های ما در استان به گونه‌ای نبوده که از تعهدات کشوری استفاده کرده باشند لذا انتظار داریم که مدیران ما پیگیری کنند به عنوان مثال در بحث حمل و نقل و بازرگانی می‌توان از تعهدات ملی استفاده کرد.
در ادامه حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: امسال را توجه با گرمای هوا، اسکان زائرین در ۲ پایانه شلمچه و چذابه را تدارک دیدیم همچنین برنامه‌ریزی لازم برای بحث اسکان زائر در ورودی‌های استان انجام شده است.
وی افزود: با توجه به حجم بالای زائر و گرمای هوا باید تلاش کنیم که زائرین شبانه از ساعت پنج تا ۶ صبح حرکت کنند. در بحث آب که مسئله اصلی است باید اقدامات لازم انجام شود تا با مشکل مواجه نشویم.
موسوی گفت: در بحث اربعین امسال با توجه به شرایط اقلیمی، به ۳۰ میلیون بطری آب نیاز داریم البته این رقم حداقل است و احتمال افرایش آن وجود دارد.
وی افزود: اگر سال قبل زائرین ما هر کدام پنج بطری آب مصرف کردند امسال این رقم باید ۲ برابر شود. خوشبختانه انبار‌های آب ما در شلمچه و چذابه آماده است و از این بابت مشکلی نداریم.
موسوی گفت: متاسفانه سال قبل به موقع آب نرسید و مجبور شدیم یک میلیون بطری آب خریداری کنیم لذا امسال باید تلاش شود که حداقل ۲۰ میلیون بطری آب به دست ما برسد.
وی با بیان تینکه مسئله یخ برای خنک کردن آب ضروری است افزود: ما مانع از آوردن آب سرد کن توسط ارگان‌ها نمیشویم، اما برای هر دو پایانه، ۶۰۰ هزار قالب یخ برآورد کرده ایم.
رییس ستاد عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه روزانه بین یک و نیم تا ۲ میلیون نان برای زائرین نیاز است گفت: با توجه به حجم بالای زائرین، بحث نان باید مور توجه باشد.

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها