اخبار خوزستان

پیشگیری از گرمازدگی با رعایت نکات ساده

متخصص طب اورژانس در خوزستان توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی در روز‌های گرم ارائه داد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، دکتر نعمت الهی در گفتگو با خبر خوزستان گفت: براساس گزارش‌ها و پیش بینی‌های هواشناسی، روز‌های گرم پیش رو ما قرار دارد و بهترین کار برای پیشگیری از گرمازدگی، خودداری افراد از مواجه با گرما است.
وی بر خودداری افراد خانه دار از بیرون رفتن از منزل در ساعت اوج گرما و موکول کردن زمان خرید به ساعت‌هایی که از شدت گرما کاسته می‌شود، تاکید کرد و افزود: خط گرمازدگی کودکان، افراد سالمند، افراد مبتلا به بیماری‌های فشار خون، قلبی و عروقی، مصرف کنندگان دارو‌های اعصاب و همچنین بیماران دیالیزی را به مراتب بیشتر تهدید می‌کند.
دکتر نعمت الهی ادامه داد: باتوجه به اینکه برخی مواد غذایی و خوراکی‌ها از جمله؛ کافئین، قهوه غلیظ، کوکائین، آمفتامین، الکل احتمال گرمازدگی را افزایش می‌دهند، انتظار می‌رود هم استانی‌ها مصرف این خوراکی‌ها را کاهش دهند.
متخصص طب اورژانس در خوزستان به افرادی که شغلشان به گونه‌ای است که در معرض گرما قرار دارند، توصیه کرد از لباس سبک و رنگ روشن به منظور کاهش میزان تعریق استفاده کنند.
وی بر جبران از دست دادن آب و نمک بدن در طول روز با مصرف شربت خاکشیر، تخم شربتی و سایر نوشیدنی‌های سنتی و آبمیوه‌های طبیعی تاکید و اضافه کرد: رعایت توصیه‌های یاد شده نقش مهم در پیشگیری از گرمازدگی ایفا می‌کنند.
 

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها