اخبار خوزستان

نصب بیرق عزای حسینی در شوشتر و دزفول

با حضور عاشقان حسینی بیرق عزای حضرت سیدالشهدا (ع) در شهرهای شوشتر و دزفول برافراشته شد . به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، در نخستین شب از ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و براساس یک سنت قدیمی بیرق عزای حضرت ثارالله (ع) در شهرهای شوشتر و دزفول برافراشته شد .
مردم ولایتمدار شهرستان شوشتر شب گذشته با عزاداری و سوگواری پرچم متبرک حسینی را از مسجد ابریشم کاران شوشتر   تا حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع)  حمل کردند .
در این مراسم سوگواران حسینی با نوحه سرایی و عزاداری در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) این پرچم متبرک را حمل و در حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع) برافراشته کردند .
نصب بیرق عزا در حرم مطهر حضرت محمد بن موسی (ع) (سبرقبا)
همچنین شب گذشته نیز مردم عاشورایی دزفول در شب اول محرم ، بیرق عزای حضرت سیدالشهدا (ع) را در حرم مطهر حضرت سبزقبا (ع) برافراشته کردند .
مردم عزادار شهرستان دزفول در یک سنت قدیمی بیرق متبرک حسینی را از بقعه متبرکه براء ابن مالک (ع) تا آستان مقدس حضرت محمد بن موسی (ع) (سبزقبا) با عزاداری و سوگواری حمل کردند .
در این مراسم ضمن نوحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) ، بیرق عزای حضرت سیدالشهدا (ع) در حرم مطهر حضرت سبزقبا (ع) به اهتراز در آمد.
حمل  و نصب پرچم متبرک حسینی در حرم مطهر امامزاده عبدالله  در شب اول محرم در شهرستان شوشتر به شماره  ۱۹۹۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .
همچنین با حضور عاشقان حسینی پرچم عزای حسینی در شهرهای مختلف خوزستان نیز برافراشته شد .
 

خبرگزاری صدا و سیما | IRIB NEWS AGENCY

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها