اخبار خوزستان

واکسیناسیون بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک در برابر بیماری آبله در گتوند

۱۰:۱۱ – ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۸۴۹۸۰۰۰ ۱۰:۱۱ – ۲۸ تير ۱۴۰۲ ۸۴۹۸۰۰۰ خوزستان اهواز نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF واکسیناسیون بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سبک در برابر بیماری آبله در گتوند خوزستان اهواز نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF سرپرست اداره دامپزشکی گتوند از اتمام واکسیناسیون آبله در بیش از ۱۰۰ هزار رأس دام سبک روستایی و عشایر در این شهرستان خبر داد. هادی احمدفخرالدین سرپرست اداره دامپزشکی گتوند گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار رأس گوسفند و بز با بهره گیری از توان بخش‌های دولتی و خصوصی در برابر بیماری آبله واکسینه شده اند.
او می‌گوید: واکسیناسیون آبله در جمعیت دامی یکی از مهمترین اقدامات اجرایی برای تأمین امنیت بهداشتی دام است که به صورت کاملا رایگان توسط دامپزشکی در جمعیت دامی انجام می‌گیرد، همچنین عملیات واکسیناسیون آبله بیشتر در ۶ ماهه اول سال خواهد بود، اما واکسیناسیون تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
به گفته او بیماری آبله از مهمترین بیماری‌های واگیر در حیوانات زوج سم اهلی و وحشی است که به آسانی حتی از طریق هوا منتشر می‌شود و خسارت‌های زیادی را به مزارع پرورش دام وارد می‌کند.
احمدفخرالدین گفت: این بیماری به شدت مسری است و اغلب از راه تنفسی، غشا‌های مخاطی یا خراش‌های پوستی منتقل می‌شود و همچنین کلیه ترشحات بدن دام آلوده می‌تواند موجب انتقال بیماری در دام‌های دیگر شده و موجب ضرر اقتصادی زیادی در دامداری‌ها شود گر چه این بیماری در انسان به ندرت مشاهده می‌شود؛ لذا همکاری دامداران در اجرای عملیات واکسیناسیون در کنار رعایت مسائل قرنطینه‌ای و بهداشتی می‌تواند در پیشگیری از وقوع بیماری در سطح گله بسیار موثر باشد. باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها